馬克斯之路

經過保爾森一輪努力後,兩房問題暫時獲得紓緩。

房地美周一出售的三十億美元債券,原來多得亞洲區中央銀行「幫拖」,有六成以上由佢地買起,令到集資獲得超額。

唔知任總又有無出手?

諷刺的是,四個月前貝爾斯盈爆煲,無論官方定國會,都提出兩房應該加大力度,收購更多按揭以支持樓市。

半年下來,兩房按揭規模真係佔左整個樓市一半,超過五千億美元,結果就係撐得「衡過籠」,搞到自己都爆埋煲。

由呢個角度看,保爾森又真係應該負下責任!

雖然有財政部拍心口話會拯救,國會多名議員又話會支持。

但房地美無放棄過自救。

佢地呢個星期,董事會開過會,詳細傾過點樣集資,增加資本。

講金額相當進取,房地美諗緊嘅集資額高達100億美金,首選方案係發行新股,佢地預計現有股東會買番,但問題係息率點先可以吸引投資者,假設單係發行50億美金優先股,每年要支付6億9千萬股息。

但提起房地美,房利美拯救行動,經濟學人雜誌感慨良多。

佢地喺社論Leader 話,資本主義社會最精要嘅精神係有本事賺錢,就要有能力承擔風險: "Capitalism rests on a clear principle: those who get the profits should take the pain."

即係點?銀行家應該有晒心理準備,賺得多時市況逆轉就要「剃頭」,買得兩房股票的投資者就應該一早有變「癈紙」的覺悟。

但兩房事件俾佢地印象係,公司賺到嘅錢落自已袋,但依家面對嘅風險,講到尾就由納稅人承擔。

Leader話,當日保爾森發表緊急聲明,形同一個新興市場的財金官員。

股市一跌,市場一驚,為官者就即刻同市場機制背馳。

咁保爾森,同帶著美國走馬克斯主義道路有咩分別。

社論話,事到如今倒不如將兩房國有化,再將資金拆骨出售,俾番納稅人。

留言

匿名說…
很有興趣知道6成兩房的債券由亞洲地區央行買起的數據從何而來。希望沒有香港同中國政府的份。
pakman說…
I think 1997 Indonesian banking solution is in the works. All the big banks will be nationalized.
匿名說…
哎..希望阿爺冇再一次搵自己苯啦...
Moneycafe說…
KCY,

當日數據是由WSJ公布出來,稍後財政部網頁應有更新(要找香港的CODE: 42005)。

其實如果阿爺一早識貨,肯買HSBC,而家淨收息都有六厘......
匿名說…
遲D仲有10厘.........

可能亞爺問佢遲下邊個股東出貨的話,請Call佢接貨,第二就係唔好响英國再幫手接出事銀行?

亞爺實識貨...... (只限國內股票)
人地全部靠地位... u know?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將