天價


195%溢價。

46.6倍市盈率。

消息一出市場嘩然。

可樂當然唔係傻嘅、你見佢計一罐330ml容量都咁算死草,就知呢間巨無霸唔會「豪」比佢。

匯源作為內地一大品牌,基本上在北方是無人不曉,大家有坐飛機都應該飲過。

作為國產果汁,佢地市場佔有率超過4成2,就因為咁,可口可樂睇中佢地,仲要以天價提出收購,成單交易值179億港元,破左可口可樂歷嚟最大宗海外收購記錄,亦是外資歷來最大宗全面收購中資企業。

出價咁進取,一來是可口可樂目前內地市場佔有率僅低於一成,一旦可以將匯源收歸旗下後,佔有率超過52%。

關鍵人物是上任兩個月新總裁「穆泰康」,佢深知,美國本土市場再增空間有限,所以一上任就定出,公司增長要有8成嚟自海外,13億人口嘅中國自然成為目標。

不過更大的理由,恐怕就是參考了達能的慘痛經歷。

外資高姿態進軍內地飲品市場唔係第一次,96年法國達能與娃哈哈宗慶后一拍即合,幾年間雙方南征北討,為娃哈哈奪下多個內地飲料、奶類以及餅干市場的NO.1

但06年雙方爆出爭拗,最終要喺法庭解決,到今時今日仍然是糾纏不清,達能仲要告到國際法庭,相信是始料不及。

呢個例子正正俾外資睇到,以中外合資形式喺內地市場行唔通,全面收購、由自己話事先最實際。

不過今日看到有一些公司企圖混水摸魚,好似安德利,同海升都係做批發為主,無市場品牌、BUSINESS MODEL更是差天共地,要炒高也只是一時三刻,過後已經是原形畢露。

其實早在飲料之前,啤酒市場一早已經是戰場。

早喺04年,哈爾濱啤酒爭奪戰,最終係安海斯布希仍功收購,有分析指當時已經係內地啤酒市場頂點,競爭對手太多,近年各大啤酒品牌內地銷售增長呈現放緩。

最後都要提下今次大贏家,當然是匯源主席朱新禮,淨袋75億港元。

內地傳媒形容佢為人友善,但「不動聲色」,難怪今次交易之前無漏過風聲。

呢位億萬富翁91年靠做罐頭廠起家,93年轉做果汁,事隔15年,匯源愈做愈大,難怪朱新禮亦都講過,無敵係最寂寞。

更有趣的是,他與宗慶后都曾經被冠為「民族企業家」,不過相較宗氏,朱新禮似乎更是人外人!

//////////////

最新發展,可口可樂可能未能成功收購匯源!

英國金融時報評論話,全世界,可能係可口可樂會覺得物有所值,全世界都話買貴貨,不過,內地網上調查,就話要力保匯源,新浪網網上調查指,超過八成網民反對今次收購,話十幾年前,可口可樂令本土碳酸飲品全軍覆沒,今次將輪到果汁市場重演,認為咁樣係「外資消滅民族支柱企業」。

咁大罪名,點過內地審批呢一關,真係好難,內地律師話,如果內地介定合併後,市場佔有率超過5成,獲批通過內地反壟斷法真是好難。

留言

匿名說…
下一個會唔會係李寧? :)
匿名說…
no, wmc

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)