甲蟲 vs 保時捷

全球市值最大公司係邊一間?

埃克森美孚?抑或微軟?

係甲蟲車生產商福士,他的股價喺星期一、二兩日計埋急升過近四倍,市值曾經達到三千七百億美元,一度成為最大市值公司。

佢地今次可以成為全球市值最大公司,都係要靠保時捷呢個大股東。

福士點解可以成為最大市值公司,主要係星期日保時捷披露、佢地喺福士持股量由本來三成一,增加至四成三,而且仲另外有認股權,可以再增加多三成二股權,於是近日一直被沽空嘅對沖基金,就大舉補空倉,星期一急升左一點四倍後,到星期二一度再升多八成二,股價突過一千歐元一股,令公司市值成為全球第一。

其實保時捷同福士關係真係相當微妙,一九三一年福士汽車嘅設計師,就係保時捷創辦人擔任。

到左2005年時候,保時捷就以三十億歐元,買左兩成福士股分,成為最大股東。

不過單單係成為市值最大公司,都只係「一剎那光輝」,並唔代表永恆。

福士呢個紀錄即日都保持唔到,原因係股價好快又大幅回落。

今次保時捷突然披露佢地持有嘅認股期權,市場之前一直係毫不知情,佢地計埋晒持股量,已經係幾乎係指數基金以外、所有嘅流通股分,之前沽空左嘅對沖基金,於是今次就掉轉頭被挾淡倉,傳聞保時捷自己就賺左三百億歐元,可想而知對沖基金真係傷亡慘重!

好似係大摩咁、當日就傳聞佢地揸左福士大量SHORT POSITION,單日曾經急跌過兩成六,之後佢地同高盛、以及法興都要出聲明否認。

事後保時捷否認為佢地係有操控股價,不過好似經濟學人所講,今次事件最大輸家可能係德國嘅資本市場,因為而家條例係容許公司唔需要披露呢啲「隱藏式」嘅股權,似乎真係有檢討必要。

計我話,保時捷自己都未必有著數,你估仲有無對沖基金經理,會走去買架「911S」嚟揸!?

留言

pakman說…
Just a quick note

Ferdinand Porsche was the designer behind both the Beetle and the 911.

Same DNA... Same (use to be) air cooled rear engine design.
匿名說…
Pakman,幾時趁多人撻訂,買架波子揸吓?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將