「W」

第一季過左兩個半月,壞消息最終公布

壞消息就係香港經濟係九八年第3季以嚟最差,按年倒退百分之7.8。

數字一出,各界「嘩然」因為比市場預期最低數字,仲要低超過一個百分點。

香港係區內最後一個公布首季經濟表現嘅地區。

的確,比上不足,比下有餘。唔係最差。

唔係最差,亦唔代表會好,以鄰近地區經濟表現,外界擔心會進一步拖低本港出口。

政府同時進一步下調全年經濟預測,原本估係負增長百分之2至3,依家預測會負增長百分之5.5至6.5。

曾俊華話,調低經濟預測,係全球大趨勢,佢會盡快推出揩施,幫助舒困。

第一季本港出口跌兩成二,係55年嚟最差。私人消費亦連續3季收縮。

其實出口過去幾個月公布的數據,已知出口一定是大幅走樣,跌兩成幾亦不是意外。

經濟雖然差,但睇嚟近期香港嘅碼頭,相當「旺」。

呢個你係「香港國際熱錢碼頭」。

事關近期熱錢,嚟完又嚟,泊晒嚟香港。令到銀行體系結餘呢個「資金指數」創埋新高。

「水浸」講得好聽啲,依家係資金充裕,但其實係嚴重氾濫。同香港依家經濟情況,完全相反!

經濟唔好,吸引大量資金流入,講出嚟,實俾人投訴,點解有咁大落差?

股市走在經濟之先當然是一個解釋,事實上過去兩個月,無論接單或其他經濟活動都似由谷底反彈。

另一個引入大量資金因素,是我們任總口中講的Happy Problem。

美金弱、息口零,資金無意慾做利息交易。

香港門口正好掛著「背靠祖國」呢個大招牌,呎無一個碼頭能比中國更吸引。

有Banker說,資金好似青兵咁衝下衝,結餘創新高,同我地兌換保證7.75至7.85有關。

05年前,香港只係行單邊兌換保證,好似03年咁,港紙升到上7.7都唔需要干預,結餘亦唔會大升。

但四年前,雙邊兌換保證之後,港元做左全球最低風險貨幣,但彈性太低,遇岩呢大半年,美金無人要,結果結餘遠比預期多。

但學術的講,結餘係貨幣基礎一部,計埋乘數效應,會令廣義貨幣M3亦跟著升。

根據以往統計,香港股市,同M3嘅系數,即係CORRELATION大約係「0.8」。

所以依家間間大行睇好港股,原因都係得一個,就係「資金多」。

基於外圍形勢唔同級數分析員都有同一結論,就係泊喺香港熱錢,有排唔會走。但跟著會點?!

樂觀派話,資產價格上升,產生嘅財富效應,最終會反映喺實體經濟上。

但另一派就話,今次資產價格升,係虛火,最終只會令到泡沬愈嚟愈大。一旦爆破就昃重複二千年光景。

因此,愈來愈多人相信,經濟未來表現,不是「V」、也不是「L」或「U」,而是「W」,即是衰退後極度亢奮後,才遇上終極一跌,即我們的經濟及股市,在03年沙士後先真正見谷底。

留言

匿名說…
did 蔡展翔 really join back? have hardly seen her on tele at all..
Moneycafe說…
環破股市經過過去個幾月升勢,平均升幅已經達到三成以上,華爾街日報今日都有形容,投資者而家係四處尋找經濟復甦嘅春芽。

不過由上星期嘅幾個數據、即係美國零售銷售、新申領失業金人數,以至中國工業生產都係
差過預期,經濟數據根本唔能夠支持股市表現。

有經濟師已經提出,需要留意幾個領先指標,包括係銅價走勢、採購經理指數、以至中國嘅
發電量,呢幾個指標最近跌勢係有所放緩。

出口方面,就要睇實日本南韓同台灣向中國嘅出口,最近跌幅已經由四成收窄至兩成左右,不過要經濟真正復蘇,指標要收窄到零先算數。
Moneycafe說…
Yes, 展 was came back from BJ, and prepare a new series "中國龍頭企業系列”, will start at Mid-June.

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將