憂鬱的經濟學

今個星期,對淡友嚟講,可以話連最後依靠都無埋。

如果用淡支聯盟大解散做標題,都不為過。一直被認為係淡友之中嘅中堅分子,無論係前聯儲局主席沃爾克、同新末日博士魯賓尼,呢個星期都開始有啲轉軚,相信經濟開始有復蘇跡象!

但講到影響力,都係數今屆諾貝爾經濟學獎得主克魯明。

一句經濟衰退最快可以喺夏天完結,就推高左環球股市、匯市以至商品市場資產。

佢影響力之大,就連今期經濟學人都有篇專文係講到佢,特別係克魯明一連三日,到左倫敦經濟學院LSE演講,三場講座都有兩個核心問題,第一係點解經濟學唔能預測到今次金融風暴,第二就係經濟幾時可以真係走出衰退。

第一條問題,克魯明話好多經濟學家、包括佢自己都好早估到樓市泡沬會爆破,只係預測唔到爆破嘅後果,會係咁嚴重。

另一個經濟學家嘅「盲點」,係「金融系統」。

就好似克魯明本書「The of Depression Economics」「蕭條經濟學」咁講,係監管機構乏視左「影子銀行」Shadow Banking帶嚟嘅系統風險,結果就係呢個乏視,成為左金融海嘯最大源頭。

克魯明話,其實影子銀行類似嘅經驗,只係重覆三十年代大蕭條時候、信託公司泡沬爆破嘅歷史,可惜經濟學家係無法準備預測到。

對於呢一點,克魯明不無感慨,佢話當貨幣政策將利率減到零嘅時候,仍然無法刺激消費,就需要由財政政策去推動。

但好可惜,過去幾十年喺經濟學上,對財政政策最權威嘅研究,只是停留在凱恩斯年代。

克魯明形容,過去三十年「宏觀經濟學」係毫無吋進,好些的,只可以說是毫無建樹,差的一些,部分嘅理論更家係累街坊!

咁未來又點,係咪好似克魯明早幾日咁講,到左夏天就真係咩事都無?

佢個日其實只係話到左夏天,衰退就會結束,但前景呢?其實佢唔係咁樂觀!

克魯明話,過去經濟嘅蕭條,特別係泡沬爆破之後,唯一嘅出路就係要出口救市。

但環觀而家全世界,就算中國都無呢個能力,因此除非搵到一個新嘅星球可以同佢做生意,否則復蘇之路只係又漫長、又痛苦!

不過我就估克魯明自己一啲都唔痛苦,你睇下佢最近一個月,先後飛去日本、北京、上海、南韓、台灣、去埋香港,最近到倫敦,有內地傳媒爆料每場Talk都要收番過百萬,保守計下,都有過千萬收入,一啲都唔痛苦!

留言

匿名說…
Krugman changed his view after speech on June 9 in London.

http://krugman.blogs.nytimes.com/2009/06/10/eats-green-shoots-and-leaves/
匿名說…
Not too bad to make mio bucks in a month. His views have turned million of investors from rich to poor or from poor to rich overnight. The amount is far from what he earned from the speeches.
My advice to investors is always follow the trend and not to against it. Soon we will see 23,000HSI and 14000 HSCEI after this consolidation. Either 32000 nor 11000 are levels that should affect our forcast of the fair value of H shares or blud chips. -SC

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)