地鐵熱

今日拆局講下地鐵。

說的是內地興起的地鐵熱。

近日,內地批准廿三個城市,大搞地鐵,規模過萬億元人民幣,佔左4萬億刺激方案四分之一!

當局認定,無論新建,定添加,地鐵始終可以搞活經濟,配合內需,支持到底。

就連地鐵都可以如斯快啟動,阿爺四萬億大補針肯定有效,就連摩通,定瑞信陶冬都認同,中國肯定成為全球最早復蘇
經濟體系。

但東方有東方喜悅,西人有西人嘅疑問。

就係呢場經濟復蘇速度嘅競賽。口說四萬億,但代價不止此數。

嚟自華爾街日報,以隱藏代價為題,印證四萬億背後有更大隱藏代價。

理由係,四萬億方案中,中央阿爺只係認頭四分一資金,其餘要由各省市自已出資搞掂。

問題係,唔少地方政府一係唔夠錢,更差嘅係將中央撥落嘅資金新債還舊債。於是乎,地方政府出錢刺激經濟嘅銀碼,只係得原先預算嘅四成八。

於是乎,地方政府先以國企名義借錢,同時間喺中央擔保下,大量發債。華爾街日報話,呢的擔保性質債券,唔反映喺中央財政損益表中,即係同SIV差唔幾。

但粗略估計,頭五個月金額已經過左二千億,舊年條數加埋乘二,都追唔上。

亦因為呢的收收埋埋幾千億,內地整體債務負擔,根據報道所講,佔國內生產總值三成半,遠比官方所講嘅一成六高。

還看歷史,中央發債支持經濟其實毫不手軟。零二年朱鎔基就曾經講過,中國連年財赤,但只要幫到經濟,發多點債,無問題。

到底西方人,係咪小題大做?

基建幫經濟,環顧當前中國經濟結構,亦係命中率最高一範。因為內需佔比例細,出口一定唔得,捨基建,又有誰代替呢?

因此我未來會見到一條條地鐵通車、一氣條大橋落成,但有無人使用是另一個問題。

話說回來,內地愈來愈多城市起地鐵,項目肯定需要人管理,港鐵咪即係好有景?

留言

pakman說…
小喇叭...

SIV? What about those bonds banks are issuing with FDIC guarantee?

What about the liability of Fannie Mae and Freddie Mac?

Off balance sheet? invented by Americans, Perfected by Americans...

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將