白宮群英(海嘯版)

今日想同大家繼續分享下前財長Hank Paulson回憶錄On the Blink的情采場面。

書長478頁,意思即係「在邊緣上」。

顧名思義,企喺金融大災難嘅邊緣,身為白宮群英之一嘅保爾森,真係好多回憶想同大家分
享。

保爾森退休一年,先將回憶集結成書,雖然唔係「頭啖湯」,不過論趣味,真係可列入三甲!

書中唔少記錄,的確相當戲劇性。話唔定可以抽出黎拍全新一輯「West Wing」。

我地唔係書評家,不如試下從戲劇角度,抽出書中四大戲肉,比埋頁數大家,無時間睇都可以只看精華。

第一幕,一定係「長跪不起」。

保爾森向眾議院議長佩洛西下跪,書中講晒來龍去脈。

話說零八年九月,當時嘅共和黨總統候選人麥凱恩,Call齊人馬開大會,商討撥款成立救市基金,當時喬治布殊都有參與。

但根據保爾森嘅描述,雖然會議係麥凱恩召開,但基於佢實在太遲頓,開會前亦唔似奧巴馬做足功課,連布殊都頂佢唔順,會議最終毫無建樹。

當會議室,只係淨低奧巴馬同佩洛西等一眾民主黨議員時,極度沮喪嘅保爾森就突然向佩洛西下跪。

佩洛西見到,第一個反應係笑左出黎!

「乜我從來唔知你係教徙(Catholic)黎?」

保爾森話,當時嘅佢,就係想緩和氣氛啫!

堂堂大男人,肯向自己老婆以外嘅女人下跪,字裡行間見到,保爾森對佩洛西,的確心存敬佩。

書中第423版,特別加插一幕「巧遇奇連伊士活」。話說保爾森喺零八年十二月,同佩洛西喺白宮傾計,「奇大導」突然出現,拋低一句「Mr. Treasury,呢個女人比你更強,你信佢無錯架啦!」

同場特別加映嘅呢一幕,無非都係想借書,再報答佩洛西支持救市嘅呢一分恩情。

講開救市,唔單在爆多單。

「七千億救市方案」嘅「七千億」,究竟點計架呢? 聽完你都咪話唔兒嬉!(266頁)

原來當時枱上擺左三個選擇: 保爾森就諗,五千億,未必夠喎...

嗡一萬億,去到「萬萬」聲,又怕嚇親班議員。

結果就隨便嗡左個中間數,七千億喇,既唔覺多、又可以多啲錢使!

最後一幕,當然都要寫番啲,為兄弟赴湯蹈火,感動下各位。

保爾森同高盛關係密切,大家都知。

佢話,為左唔想再多間大機構出事,曾經放下尊嚴,為左高盛,去求老友中國副總理王岐山,游說中方入股。(273頁)

保爾森仲要周六晚九點半,喺屋企等王歧山電話!

可惜,王岐山今次無捱義氣,最終令白宮要轉投友好嘅日本,先解救到高盛危難。

保爾森話,佢曾經絕望到想叫喬治布殊打比胡錦濤再遊說,不過最終好在John Mack搵到日本仔打救!

相反,原來布蘭克費恩喺保爾森心目中,並唔係真係咁叻,話佢後知後覺,要佢幾番警告先識出去搵新資金。

好在最後關頭有股神出手,保爾森先可以瞓番一次好覺。

留言

亞羊說…
唔知有冇"媧居"
i-cable 唔會會拍??

咩... 咩.,.. 咩,.,
pakman說…
5 not enough
10 too much.

7.5 seems unscientific.

Thats by the way how the 7.8 peg for HK Dollar was "decided" too
亞羊說…
once of "國家機密"

咩... 咩... 咩...

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將