動真格?

內地嚴打炒賣,相比香港呢邊,措施溫和得多,暫時都係 "執番正"發展商嘅賣樓方式為主。

鄭汝樺今日為九招12式再解畫,希望以後賣樓過程,更透明,更公開,低無論措施如何到位,九招加強賣樓透明度,係咪執行到,仍然要靠地產建設商局自我監管。

鄭汝樺話現時雖然無立法,但政府具備有力功具,如果發展商唔守規則,會被重罰,取消預售樓花資格。

以地產商現時項目投資動輒數十以至過百億元,一旦被制止賣樓,周轉可能受到影響,「罰得很重」。

至於新盤開售三日前有派價單,新規定亦適用於加推單位,政府目的係令準買家有多的時間考慮,改變目前買樓文化。

到底政府係靠嚇定係動真格? 翻查政府紀錄,過去三年未有取消過「預售樓花同意」既紀錄。

而根據地政總署紀錄,過去三年,喺「預售樓花同意方案」下,地政總署曾經發出兩封、可能終止「預售樓花同意」既警告信,而有關發展商隨後,已作出補救措施。

到底警告信係咪足夠? 靠一個社團條例成立的地產建設商會自律,就能夠改變賣樓文化?

但而家嘅賣樓文化,係自己人管自己人,現行嘅指引,無論加幾多招式都好,都只係一味靠發展商自律,先至引發咁多漏洞。

呢種方式一日唔改,問題係咪杜絕得到? 係一個疑問。

我們訪問過資深分析員卓百德,佢批評政府新措施無可能令樓市降溫,佢批評,高樓價政府有分造成,更形容,政府作為全港最大地主,現市況下仍然無大幅增加土地供應,係最差嘅壟斷者。

佢批評政府之前唔肯增加土地供應,係造成樓市今日高據不下主因,依家主動推兩幅市區地拍賣,效用太細。

當然,我們認為政府做、總好過不做,早、亦肯定好過遲,對於措施力度,今天要下評價似乎言之尚早,或許我們應先留點空間予政府,之後再批評亦未必太遲。

留言

匿名說…
moneycafe,
why u guys can lose a few anchors in the recent months? the latest should be 李嘉恵 right?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將