干預

在中日因為釣魚島糾紛而開係惡化之際,有否想過今次日本政府、其實是幫中國一把?

眼見日圓不斷衝破十五年高位,日本財務省,六年半以嚟,首次干預,

日本時間上晝十點半起,日本政府喺83水平沽日圓買美元,日圓喺十分鐘內,急跌超過一日圓,之後當局干預行動持續,令美元兌日圓單日升超過百分之二。

政府表面解釋,是日圓升勢對經濟同金融市場造成影響,有需要時會採取果斷行動,包括再干預。

佢又話,干預匯市前,曾經同其他國家溝通,但美國財政部,就拒絕就日本干預行動表態。

更令市場懷疑係,日本央行喺今次干預行動角色,日本傳媒最初以為干預係由央行出手,但之後日本央行出聲明,只係提到支持財務省行動。

華爾街日報話,菅直人雖然連任首相,但眼見國會得票大減,令一直對干預有保留嘅佢,要面對政治現實。

更令人意想不到的是、日本內閣官房長透露,八十二水平係當局防守底線。

82呢個水平,唔係日本政府自己開聲,恐怕成個金融市場都無人估到係咁重要!?

金融時報評論版說,在G20美國準備向中國開刀前夕,日本突然在82水平出手干預,實際上就是幫中國減壓,美國要在匯率上做文章、要郁就要郁埋日本!

今次干預市場估計動用左2000-3000億日圓,講成效同04年最後三個月、入市干預 14.8萬億日圓當然不可比較!

歐美大報都話,今次干預完全無用,因為當前問題,正係美元弱勢!

日本獨自披甲上陣,評論話作為干預儲備貨幣行動,理應有其他央行配合,但自稱盟友嘅美國置身事外,明顯弱美元政策正合蓋特納心意。

日本廿五年前自以為有情有義,同美國為首西方國家簽定「廣場協議」,當年邊個叻仔,邊個傻仔一目了然。

今次干預從好方面睇,日本起示範作用,區內貨幣唔可以永無止境升,二線國家泰國,菲律賓已經三番四次干預。報道話,新加坡亦忍無可忍,一旦坡元升至1.33水平,會勢必出手。

日本情況,歐洲瑞士央行亦試過,瑞郎今年嚟大升,瑞士央行多次干預,希望保著出口,到頭來外匯儲備損失過百億歐元,結果瑞士最終放棄。

由於日本財赤大,醒目嘅炒家,可能繼續推高日紙,用盡你嘅儲備,再調頭追沽,到時仲大件事!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)