萬惡之首

七十年代,許冠傑名作加價熱潮,一曲唱通街。當年,油價高,通脹高!

今日油價更高,通脹未必有當年咁高,但升勢未完。的確,今年正式踏入加價熱潮。政府預全年通脹百分之四點五,外界話,太低估全球超級通脹威力!

成本上升,加上聯匯拖累,政府早喺一九八三年九月,已經將控制通脹嘅自主權放棄。

入口價值受港紙低殘影響,只有升,無得跌。七點八呢個根本問題,廿六年嚟,當權者一直視而不見!

私營機構,早就因為頂唔著成本上升,要加價。有做飲食業朋友話,如果講加價,其實已經遠低於食品價格升幅。

一間快餐店,食材價格可能升足五成,但加價一定唔可以有五成,否則趕客。結果,老細一係硬食,一係分量細的。

結論係,大家樂股票,買唔過!

衣,食,住行。

酒樓,餐廳加價無人鬧。同樣係衣食住行,巴士加,港鐵加,就被外界發動輿論攻勢,話萬萬不能!

都係果句,成本高企,在商言商,加價,無可厚非。港鐵加百分之二點三,唔係幫佢地講說話,但幅度溫和,對港鐵盈利頂多只係提升一,二個百分點。係咪加突呢,心中有數!

加價無人想,亦造就反對聲音。某大報社論話,為免商譽受損,港鐵不應加價。親中大報更指,港鐵要將盈利捐出嚟,做發展基金,抵消加價影響!

加價潮聲中,呢的民粹言論,有市場。連當日,支持港鐵可加可減機制嘅尊貴議員,亦醞釀轉軑實錄。但講到尾,到底我地要一個理智社會,定係民粹充斥嘅不務實聲音呢?

如果純粹係港鐵乘客,你會百分百反對加價。但身分加多層,你既係乘客,又係港鐵股東,你可能一半反對,一半支持。

又假設,你既係乘客,又係股東,亦係堅持成本控制嘅小生意人,你反對港鐵加價比重,可能降至三分一。

凡事,代入唔同身份,作出不同分析,會有可同結論。加價係唔好事,無人會歡迎,但有無諗過,電力公司好,個別巴士公司好,金融風暴後,捱足多年,都無加價?!

我地面對超級通脹來臨,美元亦步入無止境下跌階段。

與其俱泥於一兩間公用事業機構加價,倒不如將重點,聚焦七點八聯匯存廢‧財經拆局立場係,盡快脫勾!

留言

pakman說…
If I was passenger, I WOULD BE FOR TARIFF RISE!!!

Why?

Because at this rate the car will get more and more cramped... and the car will get more and more decrepit.
Patrickov說…
咁當局而家點解會死守聯匯先?一定有理由吧?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將