金融風暴前奏


今日,真係有九七 FEEL!

喺下晝,歐洲市場傳出有一分由MEDLEY發出嘅研究報告,指金管局高層,係私下遊說緊中央、支持更改聯匯制度,報告引述有參與遊說嘅消息話,金管局總裁任志剛喺呢幾個星期、係遊說擴闊港元浮動波幅、甚至係將聯匯脫勾,不過呢個建議係被國務院總理溫家寶否決。

報告仲提到,美國聯儲局減息,金管局亦唔會跟隨。

呢間叫MEDLEY嘅顧問公司,創辦人係RICHARD MEDLEY,佢喺十年前亞洲金融風暴期間,係擔任當時沖擊港元嘅索羅斯嘅政治顧問。
公司網頁話,佢地專向對沖基金、以及投資銀行提供意見,同各地中央銀行亦都關係密切。

一分報告,就做成金管局手忙腳亂,五度入市,連今日中國證券報都有報道,話聯匯制度可能失靈。

貨幣發行局的運作其實很簡單:有資金流入就增加貨幣發行量;而在「優化」了的聯匯制度下,港元強勢會觸發資金流入,金管局增加銀行體系結餘下,自不然會令銀行拆息回落,理論上「聰明錢」會有套息,買美元沽港元賺息差,自動令港元回落。

不過今次流入原因,是在中國內地、源源無窮的資金帶動下,推高港元,單單套息,似乎都不能令資金轉買美元沽港元,結果就係聯匯制度失靈。

有網友問,金管局係咁接美元,會唔會損手?

理論上不會,因為港元再強都不會超過強方兌換保證,因此接美元理論上是有賺無蝕的生意。

不過如果人民幣繼續強勢,七點五....七點二......七.....六.....五........

一旦真係要擴闊波幅,不單金管局接入的美元即時在外匯基金經常帳上錄得虧損,更大件事是我們的外匯儲備,帳面怎麼辦.....

內地加快開放改革已成大趨勢,目前可以做的,因此金管局一方面儘快要分散外匯儲備,盡快降低美元佔的比重.......同時亦要真正做好同人民幣全面自由兌換的心理準備,不過話說回來,任總年期如果只有兩年,你又叫佢可以做咩大動作......

留言

匿名說…
如果係事實就真是十分之恐怖, 我都係快d儲多d人民幣, 遲d換多d美金到馬爾代夫玩先!
匿名說…
唔好意思. 小弟於金融業資歷尚淺. 想請教文章提到有97 FEEL是什麼意思?? 是否當時又有類似消息流存呢??
damon說…
哈哈..多謝回應..呢兩晚我都有睇搵樓環節..你們正好也是講西北區..細細粒希望真係容易食!!分析員兩頭蛇其實無可避免.唔通要張生好似之前栢文兄咁攞藤條來俾清姐教訓咩..風格唔同..一係好似apple冠一咁一直唱淡睇淡,那份堅持終會得到認同!!
最後...不如將我們的儲備trade晒做人民幣啦..好似有幾千億美元喎...!!

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將