領導的說話

這個星期終於深深體會到、中央領導人發言,真係要「比心機、花精神、仔細聽」,否則,真係會輸好多錢。

先有溫總直通車「四要點」,之後港股星期一先跌千五點,但影響都只是一個港股市場,反而到星期三上晝十點半,全國人大委員會副委員長成思危一句中國應該分散外匯投資言論、一出街,就即刻震散左全球美元,有鬼佬TRADER更周圍打聽、到底成思危係咩人,點解會有幾大影響力?

影響力有幾大?睇下美匯指數就知,成思危言論一出之後,幾乎可以用插水形容,即時創出新低。以美元兌日圓為例、由上晝十點半左右,落到113.69日圓全日低位。美元兌歐元,同加紙再跌到記錄新低。

影響所及不止匯市,美元一弱,商品價格就升,油價直撲一百美元大關,有TRADER直情用「癲」左形容油市同金市。

到底係市場係咪反應過敏?經濟學人就話,成思危本身唔係負責匯率政策、充其量形容佢只係「mid-ranking Chinese officials」,即係無咩實權,咁點解市場有咁大反應?

其實經濟學者出身的成思危、透過出口術令金融市場震盪,都唔係第一次,記得今年二月佢話內地上市公司上市質量唔高,有七成最終都要倒閉,結果就做成黑色星期二大跌市。

不過今次做成咁大震盪,相信成思危本人都此料不及,其實一切都是「趁勢」。多間銀行今個星期都出事,加上預期美國減息,成思危的言論只是觸發點。

反而美國財金官員的反應先是一味曖味。好似保爾森都只係「識用把口」繼續講強美元,而伯南克更話,中國調整美元外匯儲備的比重,都唔會影響美元作為全球主要儲備貨幣的角色。

經濟學人就用陰謀論解釋,認為只要無做成入口通脹,其實布殊政府係樂於見到、透過弱美元刺激出口,此終唔好唔記得,出年係大選年!

留言

大傻說…
中國國情現在真是萬眾觸目,一舉一動都受到「密切監視」,溫總講話不用說,連一個普通官員隨便一句說話都立刻引起軒然大波,溫總言論是要保護內地同胞的血汗錢,成先生的說話就不知為什麼了。

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)