食老本


各位,星期四凌晨有無睇波?

英格蘭足球代表隊唔能夠晉身08年歐洲國家盃決賽周,影響真係好大,就連的「人在中環」阿ck老闆、都話要提早收工唔寫扑,似乎「哭波衰」的人,單係中環都有好幾條街長。

眾矢之的當然是麥卡倫,他在於零六年八月接任艾歷臣,成為英格蘭領隊,簽約四年,在任15個月期間,總成績係7勝4和7負,唔算見得人。

當然,球迷以「垃圾球隊」形容英格蘭今場表現,而當地主要傳媒好似太陽報就話「無用,無骨氣,垃圾」,係歐洲足球的笑話,其實都幾慘!

我們不是足球台,講咁多,都係想提下錢銀,因為英格蘭出局,經濟損失可能達到十億英磅,如果全數要麥卡倫孭,就真係死人!

其實除了如umbro等運動用品公司股價大跌外,成件事仲有一個輸家,就係英國、以至全球電視台。大家都知歐洲國家盃播映權都係天價(敝台當然深之其苦),每年英超聯賽帶契的海外電視轉播收益,達到歷?最多27億英鎊,今次英格蘭出局,真係唔知有幾多人要由頭計數。

英國著名博客「sport economist」就指,今次輸波,固然可以賴領隊麥卡倫,不過更大問題係英國目前球會同聯賽制度。

目前一半打英超的球員都唔係英國人,球會為求嬴賽事,寧願引入更多外援、都唔訓練本地球員,而歐盟的條例亦唔容許球會優先聘請本地球員,結果就埋下今天的結果。

以「UNDERCOVER ECONOMIST」的角度來看,其實就是經濟學人說的「溫布頓效應」(Wimbledon effect)。

三十年來,無一個英國人贏到溫布頓冠軍,不過英國政府就每花費數億英鎊在這項最古老的網球賽事上,其實就係反映球會只求贏得賽事,結果忽視了球員的培訓。

歸根究底,罪魁禍首是在九七年,當時英國青少年足球訓練,由聯會取代左學校訓練,結果成績就一落千丈。

經濟學人講得最直接,話英國雖然係足球發源地,不過根本就唔叻踢波。

其實運動員的經濟價值,成世人都係得個幾年時間,最近更有F1賽車手,計劃將自己上市,希望可以利用資本市場,為自己的價值取得最大化。邊到搵到食就去邊處踼波,就好似伍晃榮話:「波係圓既」,實在怪不得外援充斥,至多只能說自己唔爭口氣。

講左咁耐,成件事我地有咩學到?

就係做人唔好「食老本」,成日諗住自已有優勢就咩都唔做,就好似我地香港作為區內國際金融中心,實在有需要加緊培訓本地金融專才,唔係有朝一日,成個中環都係老外+內地專才,到時真係怪不得人!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)