收貨

曾俊華第一分預算案就是赤字預算。

勇氣當真不少。

當然你會質疑又是狼來了,不過今年美國次按係人都看到大大鑊,祖國又要落重藥,一下唔覺意,經濟真係可以調轉來行。這個時候仍然願意冒上赤字的大不諱風險,看到應是有一分承擔。

有人說今年預算案細眉細眼,每處少少著墨,反而不見大方向。不過調轉頭看,每個派錢措施都是有針對性,你可說是細眉細眼,但我願寧說是細心,是近年咁多分預算案中、派錢派得最花心思的一著。

最令人有驚喜的是補貼電費,四十多億元一來令全民受惠(誠哥都可以少交千八蚊,而佢間港燈仲可以因為多左人用電而受惠),二來是針對通脹這個重要元素,有能力將通脹壓低至百分之三點五,實在一石二鳥,想出來的人應記一功。

另一項高招是「塞錢入你袋、但又唔比你使的方法」。講緊是針對「三無人士」,向月薪不多過一萬元的打工仔或者自僱人士,政府會一次過注入六千元到你的強積金戶口。

紓緩心理之餘、筆錢三、四十年後先用得,唔怕你谷高通脹。

當然對攞綜援同傷殘津貼人士,雖然都有花紅分,不過只是一次過措施,並非長遠之策。

但嚴峻是他們面對通脹壓力下帶來的生活迫人困境。財爺預計,單是今年通脹率預測是上升百分之4.5,之後4年,平均都會都有百分之4。

有學者話,由於食品價格佔整個消費物價指數比重高達26%,按政府通脹預測,
食品價格未來每年都會有雙位數升幅。

著實難計。

對於預算案花精神力氣將就業職位搬入天水圍,就是不明白不花多一點心思推出租金券,將興建公屋開支轉為一張租金券,將人搬到更近職位地方。

另一個看預算案看到火滾的人,應是任總,因為政府預計,嚟緊一個年度財政儲備於外匯基金投資分帳有424億,比今個年度目標多超過5成。投資回報率係百分之9.4!

唔知阿John 知唔知外圍世界難撈,係咪有心留難Joseph?

留言

匿名說…
簡直要反對補貼電費, 我們香港何時由最自由港開始走向共產香港, 這樣的補貼一開, 將來誰會再敢會回收的, 而且今年$1800,可能下年 $2000, 還是可能會更多其他補貼, 例如石油氣, 煤氣....

早前港府才和兩電達成新的協議, 降之9.9%, 現在又補貼市民增加用電, 曲線保護兩電的收入, 而且這樣又和世界主流要節能這方向脫節

加上第一年就已經赤字預算, 這算如何, 是不是等明天經濟轉差有大赤字時, 方便開商品及服務稅, 和甚麼強醫金, 再者說09-10沒有可能不會赤字, 因為經濟是向好, 到時那些甚麼補貼只會加碼, 增加財政負擔, 一個黑洞來的
damon說…
香港地總會有好多像上面那位人兄般永遠把事情看到最負面.補貼下電費又話共產.其實所有數字任你預得幾好.今日唔知聽日事.大家開開心心咪算,2009..2010先算啦..話唔定奧運之後中國申辦世界杯,香港可以辦分組賽咪又有好環境.背靠祖國面前世界已經係不能改變的現實.就算我們特區政府要更共產誰可以阻得了.開開心心袋住千八蚊.
最贊成把政府主要機關幫離灣仔,最好搬去將軍澳.無謂又係啟德爭地.
p.s身邊的朋友多數也說會慳d用電希望把這千八蚊慢慢搣,斷不會有人和錢鬥氣,真係開住窗來開冷氣咁折墮吧.
匿名說…
政府主要機關幫最好搬去Tin Shui Wai, One Rock Two Birds!
大傻說…
這是一份有驚喜的財政預算,有回應普羅市民的訴求,有減輕中產的負擔,打工皇帝一樣受惠,大部分回饋措施屬一次性,沒有增加長遠的負擔,遠近兼顧,股市亦應聲上調,真是難得的德政。
匿名說…
無錯,很少見到有咁花心思既財政方案了!
匿名說…
我諗租金卷未必幫到手,租金卷一出,自然有好多人走出市區租樓住,有可能進一步推高o個d內城舊區既籠屋、套房既需求以致租金上升! 講緊而家d籠屋,套房呎租幾十蚊,比得上半山豪宅掛...到d人頂唔順『誠哥級貴租』,唔通又搬返去天水圍? 公屋有冇咁快俾你可以搬黎搬去?
就算唔洗住o個d籠屋,套房,有能力d既可能可以租私人樓,會唔會造成天水圍既人逐漸外流,到時想回應o個班鬼晒咁嘈話唔夠社區設施既時候...起好定唔起好?(因為我諗到時肯留返係o個度住大部份既都係唔洗交稅既低低低收入人士)
公屋會唔會空置?政府會唔會俾人鬧?
到時會唔會係絕望死城?定背靠祖國,靠北水南"吸",炒落後,靠柏慧豪園,嘉湖山莊救下天水圍?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將