夏日寒風

炎炎夏日,三十幾四十度高溫,但昨日有兩個數字令我中一寒。

一個是出口、另一個是瑞銀經常看中的就業調查報告。

第二季頭,本港出口仲係雙位數字咁升,但上個月情況完全逆轉,睇黎外圍經濟放慢嘅影響終於浮現。

出口唔止遠比預期差,更加係兩年幾嚟首次下跌,意外嘅係,出口去內地嘅跌幅達到百分之六,比起風暴中的核心美國、仲要大。

上個月整體出口貨值,兩年幾以黎首次下跌,出乎預期跌百分之0點6,遠比上兩個月嘅雙位數增幅低。

要知道,出口一向是本港經濟增長之中、三頭馬車之一,雖然投資在金融業暢旺下、近年比重較出口同消費增長都要快,不過香港九成企業老闆都係中小企,他們不是甚麼大金融機構老闆或投行高層,他們做的都是出口或消費相關的小生意,一旦出口走勢逆轉,對經濟以至就業市場影響可想而知。

至於瑞銀王震宇經常看重的HUDSON就業報告,亦同樣反映這股淡風。

翰德每季一次嘅調查話,受訪嘅香港公司管理層中,第3季有意請人,或增聘人手嘅只有4成2,比第2季大幅減少十五個百分點。

公司請人審慎左,就算肯請人,亦有壓價情況,而且大部分都係舊年人工加得最多嘅金融業。

超過一成嚟自金融業管理層話,近期請人,成功壓價,應徵者平均入職起薪點,比原本要求嘅平均少1成1,相信主要是與唔少跨國金融機構高層,因為歐美裁員,轉到香港搵機會。

如果你而家真係有心想轉工,真係要三思,因為就算成功高薪跳糟,亦恐怕唔會賺得太耐。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)