羨與忌


當大家都 "閉翳" 緊環球經濟嘅時候,睇下越南嘅現況,會唔會安心啲啲?!

就兩個月前,越南股市 "冧" 落400點樓下,無咗六成幾,曾經同內地股市,雙雙列入全球最大跌幅嘅市場。

當內地股市仍然尋底,跌到落近兩年低位之際,越南股市原來已經靜悄悄由低位反彈三成!

原來要多謝政府,推出多項政策救市,今日又有新攪作,限制股市每日嘅波幅,擴大到百分之5,刺激越南股市連升第七日,再升百分之2點6。

越南官方報章報道,越南政府調高出年嘅經濟增長預測上限,由六月時估計嘅百分之7至7點5,輕微調到百分之7至8,並表示會致力將通脹率,遏低到只有單位數字。

越南證監會亦加以配合,由下星期一起,會將股市嘅每日波幅上下限,由目前嘅百分之3,擴大到百分之5。

而喺胡志明市證券交易所的OTC,每日波幅限制就由而家嘅百分之4,擴濶到百分之7,消息刺激越南股市顯著上升,比6月20號嘅十年低位,反彈番三成。

另外,越南國營石油公司宣布,調低兩類汽油產品嘅零售價,減幅介乎百分之4至5。

越南目前嘅經濟,面對九十年代中、經濟改革以嚟最嚴峻嘅挑戰,越南政府喺今年六月,先後加息三次,以遏止通脹進一步升溫。

不過前景仍是有相當隱憂: 早前油價大升,越南國營石油公司喺上個月底,大幅調高汽油零售價三成一,雖然因應油價近日回番,而減番半成,分析相信今個月通脹仲會進一步惡化,可能會高過百分之二十七。

而越南當局採取了不少干預措施,包括會嚴懲外資企業將生產成本轉嫁予市民,更甚會取消營業牌照,這類行政措施是否有效,相信大家心中有數。
/////////////////////////////////////

今時今日,對照越南股市,我國股市就頗有「斯人獨憔悴」之感。

內地有戲言:「愈多金牌、股市愈跌」,其實又是反映股民捱到奧運都唔見中央出手,大有「哀莫大於心死」之感。

其實捱到今日,真係唔明點解仲要痴心妄想等阿爺幫。

看看這個星期公布的CPI及PPI數據,雖然居民消費物價指數是有所回落,不過生產物價指數反而升上百分之十的新高。如果企業能將生產成本轉嫁予客戶,情況還好一點,可是中央就是在奧運期間透過種種的壓抑價格手段,不容企業將成本轉嫁予消費者,以免做成社會不穩,結果企業是有苦自己知。

在毛利人為壓抑下,說真的,作為一個股民,奧運又何喜之有?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)