似曾相識

經德保時捷家兩族最老終肯車首,保時捷同福士將在2011年完成合併。

保時捷的命運,再唔係操縱喺自己手上。

收購合併戰,源於四年前,當時保時捷行政總裁魏德金打算蛇吞象,透過財技收購歐洲最大車廠福士,想增持股權至七成半。

當日呢招曾經令福士股價急升,一躍成為全球市值最大公司。

點知遇上金融海嘯,即時陷入財困,負債100億歐元。

收購不成、另一邊廂,福士反客為主,提出購入保時捷核心業務,令保時捷成為福士旗下、第十個汽車品牌。

呢場角力,最終福士贏左。

福士引入卡塔爾資金、入股一成七後,會逐步買入保時捷核心汽車業務,最終同保時捷母公司合併,合併後的公司,會由福士牽頭。

保時捷初步會獲得50億歐元資金,暫時紓緩財政危機。

魏德金嘅蛇吞象夢想破滅,自己亦黯淡落台。

年薪超過七千萬歐元、係德國最高薪行政總裁嘅魏德金,領導保時捷16個年頭。

90年代初、佢成功挽救保時捷,避免破產,並巧妙運用財技,增持福士股權成為大股東,保持捷喺佢領導下,成為全球毛利最高車廠,財政大幅改善。

但人心不足,佢想進一步、以蛇吞象併購福士,更不惜刻意隱暪自己持有福士35%認購權,最終不單被福士反收購,自己亦因為成為兩間車廠未來合作阻力,喺公司壓力下落台。

最慘係整個部署賠上了德國的監管名聲,變成魏德金自己財困時,四處求助都無人理睬、甚至被總理默克爾刻意阻撓。

當然魏德金也不是一無所有,最少獲得了巨額五千萬歐元賠償。

過去保時捷同福士、兩間車廠之間,有千絲萬縷關係,呢段關係,同納粹希特勒有淵源。

話說30年代初,啱啱創辦車廠嘅Mr. 保時捷,希望生產、人人都買得起嘅汽車。

希特勒知道呢個意念後,大力支持。

保時捷先生,按希特勒意思,設計出甲蟲車雛型,最高時速100公里,但價錢只係同一部電單車差唔多。希特勒於是下令創辦福士車廠,Volkswagen,德文即係人民汽車,所以內地譯作「萬眾」亦不無道理。

另一方面,保時捷車廠,同福士車廠緊密合作,1938年第一部保時捷自行設計、生產既跑車,就係採用福士既引擎。

福士車廠依家的掌舵人「皮耶奇」就係保時捷的外孫,相信佢都希望,一旦合併,可以將保時捷業務,進一步發揚光大。
//////////////////////////
魏德金嘅故事是否似曾相識?

我們二千年時,不是有盈科數碼動力以高借貸收購百年老號香港電訊?

可能唯一不同時,擁有七十八年歷史的保時捷今天失去獨立地位,至少有人仲會感到惋惜。

留言

Fitch說…
not 萬眾 ... should be 大众 ...
http://www.csvw.com/csvw/index.shtml

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)