高風險活動

直屬國務院屬下政策性金融機構、國家開發銀行發行嘅人民幣債券,到底有幾高風險?

我地問過幾間銀行,中資銀行大部分是低風險,滙豐就話,佢地根據發債機構、同有無涉及衍生工具原則,釐定只係低風險級別。

不過渣打就話,所有涉及匯兌嘅產品,無論係美元定人民幣,佢地都會評為高風險,因此今次國家開發銀行同東亞人民幣債券一樣,都係高風險。

一旦如果評定客戶屬保守型投資者,以及六十五歲以上人士,銀行都唔會建議佢地買高風險產品,若果客戶堅持購買,就會要求簽署免責條款。

如果有買過東亞人債,就知道對一些完全無投資經驗嘅客戶,問券評估時間,一般需要45分鐘,加埋銷售錄音,詳細解釋投資產品條文,再要用多45分鐘,即係前復個半小時,加埋等候時間,兩粒鐘肯定走唔甩。

雷曼迷債事件後,一向視為穩健嘅債券,都要定為高風險。請問對連國家開發銀行都要評為此類評級,是擔心阿爺唔救真係會破產,定係驚人民幣會大幅眨值? 老人家唔買債,難道就走去買唔使做風險評估的窩輪定新股?

有銀行對我們說,基本上都希望比面國家開發銀行,但一旦承諾做分銷銀行,就要分配大量人手、時間、樓面招呼批客,計落完全係得不償失,寧願唔做好過。

大概政府都意識到問題嚴重,為左簡化銷售程序,銀行公會旗下證券事務工作小組,七月中開左首次會議,討論銷售投資產品程序,包括點樣釐訂風險標準,完成收集會員意見後,黎緊星期五將會作出總結,取得共識後、再將意見向金管局同證監會反映。

留言

匿名說…
SFC 慧博士:債券並非任何人都適合投資

http://www.sfc.hk/sfcPressRelease/TC/sfcOpenDocServlet?docno=09PR102

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)