黃金戰士

彭博今天有專文,說到各國央行大手減持美元,令到歐元及日圓在新增儲備貨幣比例增至63%,相反美元在儲備比由63%降至37%。

這個數據可以說是相當驚人,比例是前所未見。

克魯明是貿易方面的專家,因此他出面撐弱美元是不無道理。正如他之前也說到,要經濟快速復蘇,除非我們可以找到另一個星球可以進行貿易,否則經濟難以出現V型反彈。

至於美元急跌另一個結果,當然是金價急升,雖然一度由海嘯前一千美元一安士,跌到去七百美元已經有好大支持,而家仲創埋新高,你話對抗海嘯可以唯一唔跌,係咪只有佢!

今期經濟學人都提出左幾大疑問,點解金可以跑贏咁多種資產?

表面睇當然係擔心通脹,因為黃金係最好抗通脹工具。

不過經濟學人話,國庫券有同樣抗通脹功能,但債券市場不旦毫無反應,由長債反映,未來二十年平均通脹都只係預期有百分之一點九,完全講唔通。

至於咩澳洲加息、同埋黃金基本供求關係,經濟學人話全部都無咩關係。

因為黃金產量年年有增長,以珠寶計同期需求更大跌近一成四,所以婚嫁增加需求講法、亦都不成立。

當然最後數到投機炒買,特別係過去一年黃金ETF大行其道,而家全球ETF黃金儲量,增加到八百四十萬安士,即係相當於八十七億美元,以過去兩年升幅計,係急升左一點一倍。

但呢個都係解釋唔到最基本問題,點解投資者要揸金?

講到尾都係擔心各國大印銀紙,令到美元不斷眨值,呢個都係商品大王羅傑斯,近日轉軚「唔買又買」金嘅原因,佢睇金價十年後會升至二千美元一安士,不過講到「最牛」,應該要數里昂,原因係黃金可以對沖「金融崩潰」,因此目標利害啦,三千五百美元。

不過係呢個長期目標喎,大家唔好咁認真。

可以睇下被任總稱為「好好睇、但唔好盡信」嘅貨幣戰爭第二集「金權天下」,其實喺全書嘅最後一章,都預言左,美元喺2020年崩潰之後,各國喺無選擇之下,只有重回「金本位」制度,不過由於金嘅開採速度遠遠追唔上經濟增長速度,需要另一種新興貨幣作為輔助。

「宋鴻兵」就幻想由「炭排放權」作為新興貨幣,而結果就會係包括中國在內新興國家會成為大輸家,因為由發達國家、包括由美國操控嘅IMF,而家持有超過三萬噸黃金、相反中國只係持有一千噸左右,加上中國喺「炭排放權」嘅談判上絕對處於劣勢,所以中國最終都會係輸家。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將