跳層跳價

凡事都有一個觸發點,對樓市來說,天匯「跳層跳價」可以是其中一例。

對於樓價高企,惹起民意告急,曾蔭權宣布,一系列措施提高住宅樓花交易嘅透明度。

今個月底、會實施三招。第一招,亦係最為"到肉" 嘅一招,係要求發展商賣樓花之後、五個工作天之內、公開成交價。以後,發展商唔可以選擇性咁、只係公布個別超高價成交,混淆視聽。

另外兩招,包括要求賣樓價單、要有實用面積標價,同埋唔准不合理跳層。

而家公眾要查証成交,一般要等大概一個月,先至喺土地註冊處顯示。

新措施之下,樓花成交,五日後就可以喺發展商網頁、以及售樓處睇到,減低訊息混亂、同埋虛報成交嘅老問題。

有學者就話,措施會減少地產商托價情況。消委會都讚揚,措施減低買家受高價傳聞影響入市決定。

全部措施,都係衝住發展商而來!有發展商都向我地承認,本港公布賣樓成交時間,比內地仲要長,佢地擔心縮短限期,可能會導致資訊更加混亂。

關於買樓花,大家彈咗好多年,近期爭議性高嘅,仲有 "發水樓"。

政府免費豁免環保面積,好似係環保露台、同空中花園比發展商,但發展商就逐呎賣比小業主,有欠公道!

就算價錢唔列入建築面積,外觀整好啲,都間接可以賣貴啲!特首話,為咗避免有發水樓,政府考慮立法,強制發展商起新樓時,要提供環保設施,而唔再得到豁免樓面面積。

綜合評估各樣措施及操作,對縮短公布期張的好處是顯而易見,反而初初也猜不實透實用面積計價的好處,不過回心一想,一旦發展商意圖以誇大建築謀取暴利,現在一比較鄰近的其他新盤,發展商的貪婪自然無所遁形,客觀說應可以起到一定壓抑過分偏高成交價的問題。

曾生口中經常掛著「大市場、小政府」的理念,但就是想不通真正的市場經濟,必需是要先建基於完善規管及法規之上,如果缺乏這些令各方面可以公平參與(Fair Play)的遊戲規則,結果就只會是令一方獨大,成為了壟斷的贏家。

如果加位有幸去過這些所新盤開售的「兵工廠」,都會發現資訊嚴重的不對稱,作為一生最大投資、大拿拿幾百萬元的投資,就像被發展商舞來弄去,加埋代理口甜舌滑遊說,很多人因此也下了錯誤的決定。

說實話,曾生的三招早就應該實行,只是遲來總好過沒有來。不過如果說要用這些下三流招數轉移政改及總辭的注意力,曾生你又實在令人可恥。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)