咬著唔放

最近兩個星期,美國總統奧巴馬對啲銀行高層,可以話「咬著唔放」!

先喺上星期向銀行收取過千億美元既金融危機責任費。

跟著就向銀行核心業務埋手,加強監管高風險業務。

奧巴馬接納經濟復蘇顧問委員會主席「沃爾克」既想法、加強監管銀行,包括對銀行「坐盤交易」加強限制,同時亦會建議提金融機構資本金要求,以及加強對衍生工具監管。

所謂坐盤交易,係銀行除左替客戶進行交易賺取佣金外,直接成立自己既「炒房」,用銀行資金坐盤進行買賣。

新措施會限制銀行參與既資金比例、以及投資範圍,包括唔可以參與按揭抵押證券。

華爾街日報話,除左傳統銀行好似係美銀同摩通受到限制,喺金融海嘯期間、轉型做商業銀行既高盛同摩根士丹利亦受影響。

政府既想法係、唔希望金融機構大到會危害整體經濟,因此大型銀行要將傳統受監管既存貸業務,同高風險既投資銀行業務分隔。

奧巴馬話目前監管制度,不足以監控全球金融機構承擔過大風險,以及不負責任行為,因此係需要作出改革。

呢個被稱為1933年Glass-Steagall Act「格拉斯-斯蒂格爾法案」翻版既措施,係前聯儲局主席沃爾克一直鼓吹,當年銀行要分開傳統同投資銀行業務,直至1999年法案先取消。

因此今次不少評論都話,奧巴馬終於第一次重視沃爾克意見。

其實難聽啲講,都係形勢所迫!

自從高盛布蘭克費恩之流,上到國會聽證會仲要「串串貢」,「犯眾憎」之餘仲話要大派花紅,相反奧巴馬就陷入民望低谷,仲要輸埋個「馬薩諸塞州」參議員補選,仲唔快啲攞啲銀行「祭旗」、提高返自己民望!

所以出完一招又一招,最新就拍埋前聯儲局主席沃爾克,要求加強監管銀行既「坐盤交易」,避免再重複金融海嘯期間、銀行大到不能倒閉既風險。

最大鑊係高盛,佢地有九成盈利都係嚟自呢啲坐盤交易,一旦新例實施,都咪話唔傷。

有趣(可悲?)的是,Glass-Steagall Act是1929年大蕭條後的產品,今天我們就有奧巴馬的「變種復活」,原來歷史真係會重複又重複發生.....

留言

Tony說…
兩邊都玩火, 白宮要加強監管銀行業保民望, 對銀行業開天殺價, 華爾街就推低個市, 演繹及解讀為市場有不同意見, 再俾錢說客講價, 以往都是無往而不利, 相信今次都唔例外

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)