33蚊一周年

踏入二千,第三個牛啱啱一歲大,食個蛋糕,點支臘燭,慶祝過後,又要問,呢個全球政府夾錢養出嚟嘅牛仔,到底係咪可以健康活潑。

舊年今日,標普啱啱見左海嘯以嚟最低位,之後有奧巴馬公開叫人買股票事件。

本地就有獅王三十三,恒指11344,365日過左,驚過,心痛過,無事發生。

各界意見都認為,相比歐美,港股仍然仲有得去!!

歐洲邦瑞信直接了當話,未升完。

仲警告,投資者如果賭環球經濟放緩,係唔會有好結果,所以依家千祈唔好沽空!!

如果單睇港股,廿倍當係危機水平計,依家恒指預測市盈率大約14倍,撇除國企嘅MSCI香港指數,高的,有十六倍。

假設盈利預測不變,恒指要見二萬七、八水平,先至有借口話「貴」。

港股共識係唔貴,但轉一轉到美國,是「平」,是「貴」,就有好大爭議。

著名經濟學家、制定Case-Schiller樓價指數、非理性亢奮一書作者,耶魯大學教授席勒,同「長期牛市」作者西格爾,兩名大師級,一個話睇好,一個話有危。

後者話,牛市升浪唔會十二個月就完結,況且依家美股市盈率只有14.5倍,較過往平均18.5倍低!!

相反,對預視危機較有把握嘅席勒就話,美國樓市問題仲好大,扣除通脹,同政府出手救市因素,標普五百市盈率已經達20倍,超過由一八八零年計起嘅16.36倍平均水平之餘,更觸及危機位。

席勒話要小心,西格爾就話放心。

兩人意見基於不同假設,但話說回頭,呢個用錢買番嚟嘅牛市,係咪可以再去更高市盈率?

有分析話,取決於息低,同泡沬形成。

由於企業盈利未可以大幅上升,但長期低息似乎更係不明朗因素。

特里謝已經公開呼籲,金融市場改善,意咪住救市措施會陸續撤出。

而負責安排退市嘅市場小組、領導嘅紐約聯邦儲備銀行副行長薩克Sack,更諗出「無招勝有招」,決定以被動形式(Passive),任由持有嘅資產到期,唔再續期,目標係令聯儲局資產負債表顯著下降。

聯儲局預期,所買入過萬億資產,裡面就有二千億美元喺出年到期。

不過呢招似乎係點自欺欺人,正如KC講,即使資產到期,只係喺Balance Sheet形底上有變,但注入銀行體系增加的貨幣基礎,不會有變化,所以說是退市似乎難令人信服。

我都偏向信丁校長所言,不是擔心幾時調高聯邦基金利率,而是驚幾時聯儲局會變賣資產,肯定到時先係末日之時。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)