太歲動土

包括遠洋地產、中國兵裝呢啲中央企業、連番高價投地,中央台、人民日報亦加入批評央企應該盡社會責任。

央企高價投地,內地網民批評係不務正業。

兩會期間話過要降溫,但兩會過後,北京即時誕生三幅地王,喺內地引起廣泛討論。

中央台評論員直指,樓市問題,不是「總理講左就算,要總經理講才算數」!

那豈不是「天子門下、太歲動土」?

地王連番誕生,內地評論關心,高地價推高樓價造成惡性循環。

人行調查,七成內地人話,樓價太貴,內地報章更指論供樓負擔,內地高過香港。

其實要留意的是,三幅北京地王,全部由國企投得,到底市政府當中,擔當咩角色?

攞到呢幅地位於市郊朝陽區地王嘅遠洋地產話,佢地一直了解國策,幅地係市地府邀請佢地入標。

而以超過50億,奪得市區地王嘅中信地產就話,塊地其中十萬方米會分別起公共租賃房,同限制商品房,市政府會以六千二,同七千八蚊每方米回購。

可想而知,央企夠膽去馬,背後就是有地方撐腰,實行「地方圍繞中央」,問題深層次又是地方與中央之間的博奕。

面對樓市失控、中央顯然明白不能示弱。

地方政府勢力龐大、又牽連眾多利益集團,中央決定第一步由屬下央企入手。

國資委即時採取措施,除左目前十六間以房地產為主業既中央企業外,要求七十八間央企要退出房地產業務。

被國資委確定、要以地產為主業既央企、包括中國建築、中國房地產開發、保利集團、中化同中糧集團。

另外仲有四間境外企業,包括中旅、招商局同華潤集團。

其餘七十八間央企,由於未「攞正牌」,要加快調整重組,喺完成現有開發、同實施項目後,就要退出房地產業務。

跟據國資委名冊,一百二十八間央企之中,日前高價投地既「中國兵裝」係央企之一、換言之唔能夠再進入房地產市場。

至於遠洋地產,身分就較特殊,股東有中國人壽、遠洋集團同中化,當中中化係准許央企之一、不過持股量只有數個百分點,未知日後會唔會受影響。

哇,如果真的不准投地,咁小股東真係不知怎算?

話說回來,禁左央企亂來,是否就可以解決高樓價?

當然不會,短期投地可能會略為收歛,不過只要置業需求充足,不理民企央企最終都係會推高地價樓價,只是賺錢那個單位轉了角色。

就如雷教授今集所說,內地面對史無前例熱錢流入,人民幣遲遲不升值,資產價格就只會不停被推高,最終是重演八十年代日本資產泡沫爆破、以及九七本港的樓市大崩潰。

留言

匿名說…
看来 ICAC 应该聘用适当的美容师,理发师帮助疑人整理仪容, 做面膜,深层保护和 漂白皮肤 才离开公处,这样可减少外界误会, 也可省下不少的口罩的费用.疑人也不用急着开记者招待会作解释,这样做错也错不了......
亞羊說…
奧運都能辦成!

真要控制樓價??為何辦不到??
唔通地方諸侯已得不何控制??

咩... 咩... 咩...

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)