高盛風雲(政治解讀版)

希望大家唔好覺得悶,不過對著高盛,實在有說不清的話題!

高盛季度盈利果然強勁,急升九成,布蘭克費恩作為總裁,表現其實無話可說!

期內定息交易收入增加並破記錄,沃爾克視為眼中釘的坐盤交易,收入有102億美金,按季升六成。

留意高盛首季撥出近五十五億作為派發花紅嘅福利開支,新聞稿說佔總收入比例,由五成降至43%,不過實質數字是增加了17%。

唔怪布蘭克費恩話多謝員工的支持,原來支持是有回報!

說回主題,今日要以政治角度解說。

最容易看出來,當然是起訴高盛、原來在美國證監會內部,只是僅僅夠票通過,兩名共和黨委員表明反對。

最後主席夏皮羅聯同另外兩名民主黨嘅委員贊成,三比二僅僅通過民事起訴高盛。

由總統奧巴馬委任嘅夏皮羅話過,內部對重大執法決定,九成會一致通過。

證監會今次只係一票之差通過民事起訴高盛,而唔係一致通過,情況罕見,正反映民主,共和兩黨對整頓金融機構取態代表美國證監會嘅律師,日後需要更有力證據,先可以說服陪審團。

面對證監會民事起訴高盛,兩黨似乎都急不及待同高盛劃清介線。

事緣高盛唔單止喺金融市場有影響力,佢地喺1989年到而家,高盛屬下設立既「政治行動委員會」,就作出左總值三千一百萬美元既損獻,排名僅次於AT&T。

雖然美國證監會內有兩名共和黨議員、係唔支持起訴高盛,但原來高盛唔係捐得最多比佢地,反而有三分二既捐款,係比左民主黨,亦係佢地最大既單一企業捐助人,相反喺共和黨排名,高盛只係第四。

捐款捐得多,高盛喺政治舞台上既影響力亦都不容忽視。喺克林頓年代,高盛聯席主席魯賓就出任財長,到共和黨既喬治布殊,一樣有個保爾森。

民主黨指責共和黨反對金融改革方案,原因係佢地根本係一個「高盛持有既政黨」。

共和黨都不咁示弱,指總統奧巴馬喺08年選舉中,就收左高盛同員工相關達一百萬美元損款,話呢個金額多個晒美國歷史上、任何一個組織既政治損獻。

有共和黨議員已經表明,會退還高盛比佢既七千美元損款,呼籲總統都應該退還一百萬美元損獻。

高盛之外,事件另一主角對沖基金經理「約翰保爾森」,近日都活躍政壇,分別為共和同民主兩黨籌辦捐款活動。

佢既發言人話,無論係邊一個黨派、只要能夠保持美國金融同經濟中心「地位」,約翰保爾森都會支持。

此話當真可圈可點,到底呢個「地位」,係咪就係指繼續可以比佢大炒特炒?

說到底,奧巴馬發現自己因為起訴高盛而提高民望,你係佢會點做?

雖然案件勝負未知,但最壞情況會係高盛可能面對更多索償,而喺案中涉及產品提供承保六十億美金CDS嘅AIG,蝕左廿億,佢地正研究係咪要求高盛賠償。

怕且AIG都算係最有資格提出起訴個位!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)