Wrong Number


Nokia會否成為下一間摩托羅拉? 相信今個星期成為了不少人心中的疑問。

就在蘋果表示iPhone首日訂單達到60萬部的同時,被iPhone及Android威脅的諾基亞,卻要發盈利警告,指第二季嘅手機銷售同盈利,都會差過預期。

唔知諾基亞CEO「卡拉沃」睇到人地賣過滿堂紅既時候,心中會有咩感想?

當然,市場不會理會你點諗,只會以實際行動對諾基亞作出懲罰。Nokia股價當日急挫近一成,跌至15個月低位。

「卡拉沃」06年接任諾基亞總裁,一年之後喬布斯既iPhone亦開始面世,不過當初「卡拉沃」根本睇唔起呢部手機,認為小眾玩意,點知之後每一代反應都比之前更加熱賣,最新iPhone4喺星期二嘅首日預訂,接到嘅訂單超過60萬部,AT&T更要暫停接受預訂,蘋果官方網站既交貨日期,更要兩度押後。

到今年初諾基亞先至如夢初醒,覺得自己要打入智能手機既市場,計劃每三季推出佢地既秘密武器「N8」。

睇規格呢部N8一啲都唔弱,有齊Multi-touch螢幕、諾基亞最新既Symbian 3手機平台,可以輸出HDMI質素畫面,一千二百萬像素既攝影鏡頭,定價亦都吸引,只係五百美元。

但呢啲功能,早喺一年前既Smartphone已經有齊,而家最多係同對手睇齊喎!

所以有分析員話,N8一面世都已經變成一款「舊機」,因為對手已經係進入左下一個階段,而諾基亞喺呢場智能手機既革命中,根本就局外人。

實際上以平取勝既年代已經結束,網絡商要的、是要好像iPhone或 Android般,可以結合上網使用的手機,因為唯有如此才可以谷高數據使用量。

講番諾基亞既Symbian平台,旗艦S60由 01年開始使用,經歷五代變化,雖然號稱是智能手機平台,但要到今年二月先變成Open Source,到秋天先推出Symbian 3手機,可以話「Behind the Curve」!

喺iPhone同Adnroid開發Twister Apps既工程師話,諾基亞既平台跟本唔能同其他智能手機相比,介面過分舊式,最重要係對使用者完全做唔到「User friendly」,佢地唔會浪費資源同時間去開發軟件。

好似今期經濟學人咁講,而家手機已經演變成一場「Platform War」,鬥既唔再係手機功能,而係到底可以有Apps應用。

以蘋果同Google Androids雖然市佔率都係落後於諾基亞,不過前者有二十二萬個Apps,而Android亦有超過六萬個,基本上每一年手機增長都係去晒呢兩部手機身上,諾基亞既市場佔有率,只有不斷下跌。

經濟學人已經預言,未來所有既商品,都會有apps出現。

諾基亞一度佔芬蘭市值三分之一,佢地既出口就佔左整體出口既四分一,而家變成沒落企業,股價由高位回落超過五成,相反蘋果就喺星期四創出新高,可說是此消彼長。

企業滅亡既五部曲之中,諾基亞已經步入「否認錯誤」呢個第三階段,相信好快就會進入第四階段既尋求救星,包括最近更換左智能手機既主管,分析員都相信、唔使好耐亦會係「卡拉沃」人頭落地之時!

華爾街日報形容,諾基亞係「打錯電話」,股東亦都對管理層失去耐性,此情此境都咪話唔令人唏噓。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將