雙U

點解讀「Unusually Uncertain?


伯南克喺國會,就係以呢句「異常地不明朗」,去形容眼前美國經濟前景。


講得咁吊詭,市場都要經過兩個階段先完全消化!


第一個反應係驚經濟轉壞,引發市場對後市嘅恐懼,美股收市跌過百點。


不過到左歐洲開市,市場開始睇伯南克演辭既後半部份,股市亦完全收復失地。


即係聯儲局準備採取進一步措施,包括係降低銀行、存喺聯儲局既儲備金率,以及重新動用2萬3千億美元既聯儲局資產負債表刺激經濟,結果又推高環球股市。


其實在上星期聯儲局發表會議記錄時,已經有預兆,調低經濟增長預測,同埋唔排除會再推出寬鬆貨幣政策。


伯南克更進一步講明聯儲局嘅立場,指美國經濟前景仍然不明朗,如果情況惡化,聯儲局準備採取更多措施應對。


伯南克話,美國經濟以溫和步伐增長,但仍然脆弱,特別係就業市場無太大改善,嚴重打壓消費開支,拖慢經濟增長。


為咗支持經濟,低利率需要維持一段較長時間。


佢話,聯儲局理事有共識,在出售資產或喺撤出寬鬆政策上、都會扮演重要角式,但強調任何行動都唔會有預告。


利率期貨都顯示,喺出年四月前,聯儲局加息既機會率,由月初既七成八,大幅度跌至只有三成。


喺伯南克講完呢兩個U後,資金一度流入債市,令兩年期國庫券息率,跌穿左0點56厘,再創紀錄新低。


有基金更相信,聯儲局兩年內都無可能加息!


不過,好似伯南克自己講,而家唔認為需要採取任何措施。呢句說話、就即時被諾貝爾經濟學獎得主克魯明批評反應太慢!


克魯明話,伯南克只係講、諗緊唔同方案刺激經濟,但「只講不做」,最終令失業率上升、同經濟再步向通縮。


克魯明話,聯儲局今年經濟增長目標大約係百分之3,但頭一二季數據已經唔達標,已有足夠理據,要聯儲局行動。


留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將