是禍不是福

看過到日本旅行嘅中國遊客,真係零捨捨得洗錢;連日本人嫌起錶要七百十一日圓太貴嘅東京的士,都照搭,養活唔少做少咗本地客生意嘅的士司機。

不過有的士司機話,雖然自己收入好左,但見到而家中國人享受緊日本過去製造的經濟繁榮,心中不無唏噓。

所以今日公布、日本第二季國內生產總值比中國超越、造就中國成為第二經濟體系既時候,呢單新聞就成為左歐美主流傳媒既頭條新聞!

日本本年度第二季嘅「國內生產總值」,係一萬二千八百億美元;少過中國同期嘅一萬三千三百億。

好多經濟學家都話,中國喺第二季咁早已經爬過日本頭,而日本經濟又呈放緩迹象,預料嚟緊兩季數字都唔會好得去邊,此消彼長之下,中國已經取代日本,成為僅次美國嘅全球第二經濟大國。

有民眾對於國家經濟,俾中國爬頭感到意外,更有人誇張到話要比子女學漢語!

10年前﹐中國是世界第七大經濟體。2007年﹐它超過德國成為全球第三。2010年﹐預計德國將排在第四位﹐法國第五﹐英國第六。除中國以外最靠前的新興經濟體是巴西﹐預計它將排名第八﹐僅次於意大利。

大家要留意,GDP本身只係一個總數,如果計及通脹率、人均值、或者購買力去考慮,排名又唔同。

經濟學人雜誌就提出以巨無霸售價,去計算PPP(相對購買力);中國人平均收入,只要有日本人一半,就享有同等生活水準。

金融時報形容,如果以購買力水平計算,中國早在十年前,已經超越日本!

有誇張的預測更指,如果中國保持呢個增長幅度,咁最快就可以喺二零三零年,就會超過美國,成為第一大經濟強國。

使唔使咁認真?

如果比較世界人均GDP,當然係另一個故事。

中國排99位,得3500美元,離世界人均數少過一半,而日本就係中國十倍以上,排十六。

更令人憂慮的是財富不均的趨勢,以「可知」的數據來看,鄉村人口嘅收入,係城市人嘅三分之一左右,貧富差距續年擴大,堅尼系數已經超過左0.5,過左0.4嘅警戒線。(有很大理由相信,內地是刻意淡化貧富距離,現實情況只會更可怕!)

華爾街日報話,而家中國正係重蹈日本八十年代經濟泡沫的危機,借古喻今,呢點真係不可不防!

我地固然要防患未然,不過更大程度似乎係反映外國擔心既中國威脅論,特別是三月韓國天安號巡邏艦在朝鮮附近水域沉沒,更成了此論調的「放大鏡」!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)