入得廳堂


進軍完手機、平版電腦,喬布斯下一個目標係你屋企既客廳。

作為消費者可能香港人對Apple TV唔會有太大興趣,因為Streaming對我們來說已經不是新科技,甚至覺得有點倒退。

但作為一個電視人,其實我又很好奇,到底Apple TV會對電視媒界帶來多大沖擊?

先看看新一代Apple TV,要將互聯網同電視結合,透過互聯網「串流技術」播放影片,唔洗配置硬碟,令售價降至99美金,比四年前舊版平56%。

蘋果已經同迪士尼旗下嘅ABC同新聞集團旗下嘅FOX電視簽訂節目供應合約,用家可以每套99美仙嘅租金,下載電視節目,亦同網上影片租賃網站Netflix簽約,每套片嘅租金係4.99美元。

不過蘋果呢個新戰線,未必可以好似之前既產品咁順利。

喺蘋果發布會幾個鐘後,網上零售商亞馬遜加入競爭,以同樣嘅99美仙價格,推出網上電視業務。

雖然喬布斯預期,陸續會有更多媒體加入,提供節目內容。不過NBC 、時代華納同哥倫比亞廣播公司,都拒絕以低價、為APPLE TV提供節目內容。

到底Apple TV能否成功,其實很視乎每個地方的電視生態。

以英國為例,大部人一開電視揀選的電視台就是BBC,其他收費電視抑或Internet TV很難有生存條件。(又是否很像本港的 TVB? 一台獨大?)

但看看美國市場,似乎又有不同。美國人平均每日會花三小時看電視,而且以收費的有線電視網絡主導,整個電視市場每年收益就高達900億美元。

相反,每日會看所謂網上電視的人,平均只會花數分鐘看Internet TV。

不過大家都係唔好睇少喬布斯,佢揀呢個時候推出新電視服務,原因係有調查機構指,將電視連接互聯網既家庭數目,會由而家二百萬個,到五年急增至4300萬!

加上近年興起的個人裝置,不論是iPad/ Tablet,令人更願意花時間習慣去看網上電視,亦間接增加Apple TV成功的機會。

李兆富提出過,無論是微軟的X-box或 Sony的 PSP,都有一個目標就是將單純的遊戲機變成媒體播放器,可是到今天仍沒有多大優勢。

但到底一個TV最終能否成功,其實最終也是看Content,而作為內容供應商,NBC 同時代華納已表明不急於出售比蘋果,這始終不難理解,目前既然可以已有可觀廣告/ 收費電視收入,Why Hurry?

掉頭看看今天的香港市場,三間收費電視選擇而家反其道而行,進軍免費電視市場,又有那點可取?

相反,三色台選擇了行mytv這個Internet TV平台,雖然也只是左抄右抄,但至少行出了第一步,想到這點又不禁有點頹喪……

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)