退一步

惠普橫刀奪愛,以高價打退戴爾,成功收購3PAR。

經過一連激戰,惠普廿四億美元高價打敗對手,不過有分析話,其實今次係戴爾自退堂鼓。

據知,戴爾本人喺整個過程都採取有節制嘅策略,所以最終由佢決定結束再出價落去。

要慳住嚟用,有傳因為戴爾持股量多,要用自已錢嚟收購,身兼創辦人兼CEO當然肉痛,反而惠普用既係「大家錢」,無咁多顧慮。

今次戴爾仲可以攞到七千二百萬美元嘅交易分手費,股價就反映市場對收購失敗唔係太失望,8月底開始反彈,上番到近每股十三美元嘅水平。

咁究竟呢家數據存儲生產商3Par 係咪咁值得爭先?

3PAR過去五年,收入翻幾翻,由三千八百萬美金做到接近二億嘅生意額,毛利率達到六成半水平,但實際未有過盈利。

有分析提出,未來三年回報,都唔會多過投入嘅資金,當然兵家之戰係睇中嘅係佢嘅雲端技術。

當然手頭現金有147億美元嘅惠普,贏得3PAR嘅收購戰,係市場預期之內,但諗唔到嘅係戴爾都有咁長嘅持久力。

問題係3PAR係咪值24億美元?

市場睇法分歧,由3PAR嘅盈利能力嚟睇,當然唔值呢個價錢!

不過,認為買得過嘅分析員就話,唔應該單睇3PAR現有嘅盈利能力去衡量,而要睇埋3PAR嘅賣點「雲端運算」Cloud Computing。

兩間公司都想趕上快速列車,想透過收購,為客戶提供Cloud Computing。

事關科技界調查公司IDC預言過,未來四年,用喺雲端運算嘅企業每年增長27%,到2014年投入資金會達到五百億,會比宜家足足多兩倍幾。

惠普喺全球有龐大嘅銷售網絡,收購3par後,可以快速壯大雲端數據儲存業務,令3PAR嘅盈利倍數增長,可以同市場最大嘅數據儲儲公司EMC,一較高下。

今次兩雄不惜代價繼續加碼搶購3Par,正係反映個人電腦重要性下降、雲運興起,資訊亦由性能強勁的電腦轉為可上網的流動裝置。

除咗軟件,3PAR有雲端架構,同時為咗連接存儲網絡,3PAR使用所謂嘅"光纖通道"硬件,STEVE JOB都講過,光纖通道喺小型電腦界,普遍視為最可靠嘅硬件。

仲要IBM,甲骨文嚟的已經擴大咗高端運算同虛擬科技嘅投資,呢位美國猶太人米高戴爾,始終都要唸下收購失敗之後點算。

當然,買唔到3PAR,戴爾仍可以考慮收購NetApp或其他對象,但令人佩服的是,他有「退」這個勇氣!

唔好睇少呢「退」呢一個字,在火紅火熱的收購合併商討中,企業往往為左爭取併購,很多時都會沖昏頭腦,過去科技界經典例子就有華納+AOL/ ebay+ skype。

有不少員都指,今次HP收購 3PAR是過分 Overprice,戴爾能做到「退一步」,未嘗不是「海闊天空」。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)