逼宮

各位有無看過木村拓哉主演的日戲「CHANGE」? 估唔到咁快見到真人Show。

上台只有三個月,菅直人就受到黨內元老級人物挑戰。

雖然最後大比數勝出,不過喺國會議員票,佢同小澤一郎其實相當貼近。

受到菅直人勝出民主黨黨內選舉,美元兌日圓一度跌到十五年低位。

同小澤一郎唔同,菅直人質疑入市干預匯市對日圓升值既成效、市場相信菅直人勝出,係減低左入市干預機會。

至於商界對菅直人當選、似乎並唔係好受落。

近年日本通縮問題再惡化,日圓再升只會令出口企業盈利受壓。有基金經理坦言,菅直人唔會帶嚟任何希望。

菅直人喺國會發言亦強調,為下一代人設想,政府係有需要盡快控制財赤,金融時報話,由於菅直人傾向控制發債規模,未必會推出一啲更大額既刺激經濟措施。

不過商界亦非一面倒,大和就話,其實菅直人當選唔係壞事,至少佢意識到唔可以令財赤再擴大,估計佢會進一步提高消費稅,對市場長遠係有正面影響。

菅直人繼續出任首相,首要任務當然係諗計點挽救經濟。

強日圓打擊出口、甚至拖垮整體日本經濟,而之前諗著提高銷售稅率,增加庫房收入。

結果又係失民意、民望插水。

七月參議院補選慘敗的教訓,仍然記憶猶新。

尤記得當年菅直人接任財務相,我們已覺得此君非「池中物」!

最令人印象深刻,是菅直人96年,擔任厚生大臣時,一改官僚作風,為七零年代千幾個血友病患者、輸血時感染愛滋病毒事件負責,令佢贏得公眾掌聲。

但亦試過處事不慎,未經證實,就指蘿蔔苗係O157大腸桿菌源頭,攪到農民損失慘重,但當年佢亦願意承擔責任,願向農民道歉。

話說回來,點解小澤一郎今次咁有把握向菅直人逼宮?

其實小澤已非首次出此手段,之前民主黨人對鳩山由紀夫逼宮,小澤亦擔當重要嘅角色。

鳩山今年二月突然宣布辭職,既無解釋原因,外界相信係因為佢喺處理駐沖繩美軍基地問題上,令民望急跌,當時嘅民主黨幹事長小澤一郎,拍板同意逼鳩山落台,仲開始搵新內閣班子。

菅直人接任首相之後,主張提高消費稅,去改善政府財政狀況,亦令佢民望急跌,可能小澤就是看準這個時機,認為自己可以再做一次King Maker,但結果是高估了自己的能耐。

講起逼宮,近期另一例子就係澳洲,工黨嘅前總理陸克文,提出徵收三成礦業稅,令民望下滑。

唔同嘅係,吉拉德成功逼佢落台,成為澳洲第一位女總理,不過可笑的是,陸克文轉頭又答允出任外長,似乎此君對權力是相當留戀!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將