Too Big to Growth

就算將幫蘋果公司、生產全球熱賣嘅iPhone同iPad,但富士康上半年仍然蝕咗十億。

郭台銘,亦要將維持咗十幾年嚟、營業額每年增長三成嘅目標,調低一半,去到一成半。

表面上,郭台銘話以宜家富士康噤嘅規模,有一成半嘅增長,仲係相當之高。

但實際上大家都明白,富士康的黃金時代,已經一去不返!

富士康擁有近100萬名員工,基本上都在內地,為個人電腦、手機、游戲機、iPod媒體播放器和其它電子設備生產零部件,並提供組裝。

回看過去10年,富士康通過擴張進入新產品領域,深化垂直整合,保持了較高的增速和利潤率。過去富士康就收購了不少企業,與其傳統的個人電腦組裝業務相比,這些企業的制造或技術專長所在領域更有利可圖。

規模最大的交易之一是08年收購當時台灣第二大液晶面板制造商奇美電子,還有其它交易幫助富士康分散業務,由個人電腦轉向數碼相機等產品。

盡管這種擴張的目的是創造越來越大的規模效益,壓低制造成本,在所有產品類別獲得主導性的市場份額,但要管理一個咁龐大既制造帝國、顯然目前是到了瓶頸。

結果就出現了第十、第十一、第十二跳.....

郭台銘話,過去三個月,大部分時間,原來都是留在深圳處理員工嘅自殺問題。

集面對「大到不能管理」,富士康會喺十月、再調高最低工資,同時為咗減低對勞工嘅依賴,考慮喺美國興建一間全自動化嘅工廠,可能會喺五年內美國生產零件同產品。

可是這些都只是在成本上著手,但有能力開源嗎?

消失的市場


隨著Android的新增佔有率超越iPhone,智能手機的出貨量預料很快就會增加至五成。

分析員的共識是、智能手機增長既趨勢下,現時主要既「代工生產商」都會受損,市場分額會消失。

最明顯的莫過如諾基亞,由於手機銷售放緩,Nokia一方面對代工生產的富士康進一步壓搾成本,不過同時又大幅削減訂單,你話對對著呢一客邊有得做?

還好是富士康仲有蘋果呢個大客,亦將增加RIM呢個智能手機大客,不過以營業額計、Smartphone佔富士康比例5%也不到!

要揀,其實應該選擇蘋果,而次選就是三星或HTC,前景都應比富士康亮麗。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)