師傅

先說題外話: Moneycafe 已登錄 facebook,歡迎大家提出意見。
/////////////////////////
舊年和平獎有奧巴馬,今年經濟學獎有伯南克……個師傅!

Peter Diamond戴蒙德可算係爆冷獲獎。

今年得獎三人之中,以戴蒙德最出名,學術研究範圍亦最廣。

唔講唔知,戴蒙德原來係聯儲局主席伯南克嘅師傅,MIT大學時教過伯南克。

諾貝爾委員會表揚戴蒙德為首得獎者,研究有關搜尋理論方面有出色貢獻。

亦即解釋到點解咁多工無人做,亦點解咁多人無工做,以及經濟政策點影響就業!

呢個理論,經常喺勞工,同其他領域如房屋市場上運用。(即係有屋無人住、有人無屋住…….Well,特首應好啱聽)

另外二人、莫滕松、同埋皮薩雷拉,以戴蒙德既「搜尋理論」為基礎,結合勞動市場既實際數據,將理論進一步發揚光大。

佢地兩個喺94年曾經發表「失業理論既職位創造同破壞」論文,就係嘗試解釋就業市場錯配、以及由失業到就業之間時間差距既問題。

而有關理論更可以延伸至政府政策,例如豐厚的失業救濟,反而將會令失業率上升,及延長搵工時間。

觀乎近兩年瑞典皇家學院諸君,有愈來愈入世之變化,由克魯明開始、到上屆環境經濟學,以至今年的勞動力經濟學,都與近年經濟變化及市民關注更息息相關。

本來入世也不是什麼壞事,但經濟學近年的發展、特別是非理性行為的研究對經濟危機有深遠影響,今次委員會選擇了就業市場這個熱門Topic,難免令人有所想像?

說回戴蒙德,此君研究範圍多,但近三十年一直集中勞動同社會保障算研究,佢同已經辭職既白宮預算委員會主任奧斯澤格亦就呢個問題,一齊出書,奧巴馬亦是因此委任佢到美聯儲。

佢較早前獲奧巴馬提名做聯儲局理事,但國會以佢唔識貨幣政策為理由,駁回佢提名,之後奧巴馬再重新於九月中提名佢。

今次獲獎可算是對共和黨最大諷刺,連克魯明都忍不住為這位昔日同袍抱不平,話共和黨唔識貨!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)