亂世異像

QE 2一出,果然妖像叢生!

高盛賣50年債券? 買TIPS 要倒貼?

美國量化寬鬆政策令通脹預期升溫,財政部一批通脹掛勾票據TIPS,有史以嚟出現負利率!

財政部拍賣一百億美元通脹掛勾票據,由於市場預期通脹升溫,令反應熱烈,平均接納息率係負零點五五厘。

換言之就好似新車落地,一買入就唔見一截。(雖然只係唔見好少!)

批票據,四成係由長期機構投資者持有。

而受惠低息環境,「高盛王朝」破天荒籌組五十年期債券,息率最高六厘二五。

利率一方面創出新低、持有債券幾乎無息好收,但同時QE 2又殺到埋身,印鈔機一開美元自然不值錢、更擔心係幾年後出現後遺症超級通脹,於是將票據利率推低到負,都要持有TIPS。

吊詭既係、聯儲局推QE 2目標,正是希望製造通脹預期,從而增加借貸需求刺激經濟活動。

相反,高盛揀呢個時候發50年債券,卻受一批苦無資金出路的「愛息」散戶垂青,就連誠哥的和黃亦揀發「永續」債券,息率也是六厘,同樣也是尋求息率回報的投資者至愛。

兩樣事件夾埋一齊睇,大家會發現投資者其實根本在「投資亂世」之中,已經不懂如何自處,最關鍵的分歧,就是到底評估通脹是「似有」?「還無」?

目前主流意見有認為超級通脹肯定會來,代表有Pimco 艾爾阿里安,相信聯儲局大力催谷下,通脹率必然回升,但問題係谷不起經濟,結果就是催生滯脹。

觀乎近日美國各大零售商已醞釀加價, Domino's 薄餅話由於芝士漲價三成令佢地都要加價,就連蜀米片亦大喊原料漲價,需要加價云云。

早兩日與KC討論過,佢認同由聯儲局製造通脹預期是必然生效,因為貨幣政幣容易產生貨幣幻像,可以影響市民對通脹的預期。

由TIPS息差反映,市場基本上已折讓五年後通脹率會升至1.75%,仍屬聯儲局目標2%水平。

不過另一淡友派,以前聯儲局主席沃爾克為首,就認為唔相信未來幾年會有通脹,又話美國經濟問題,要用好幾年先解決到。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將