流動性陷阱

伯南克終於發揮「燈神」本色,上星期一為QE II開綠燈,股市即時轉勢,而美元亦見底回升!

美國上月核心消費物價指數不變,遠低於聯儲局委員訂落、百分之二嘅合適水平。

伯南克話以目前通脹水平,短期實質利率偏高,又話利率接近零,的確減低聯儲局救市嘅靈活性,但唔代表已經用盡子彈。

佢一發表美國通縮風險較預期高言論,最新嘅利率期貨價格即顯示,美國最快要到2012年先會加息。

不過同時亦代表憧憬完結,美元指數見底反彈,升幅係一個月最高。

商品價格回落,「漏油」接近四美元! 環球股市更錄得兩星期最大跌幅,

似乎聯儲局內部都知道,單靠開動印鈔機,根本改善唔到經濟!

芝加哥聯儲銀行行長埃文斯更提出,經濟已經陷入「流動性陷阱」,贊成採取進一步行動,包括向公眾表明特定既通脹目標。

所謂通脹目標、係倒數番零七年十二月、上次經濟周期既頂峰起計,每年應有百分之二既通脹率。

由於過去幾年通脹都係低於百分之一,換言之,即係嚟緊既通脹率,都要超過百分之二。

直至當通脹超過呢個水平後,聯儲局先會停止印銀紙,之後就回復通脹率維持喺百分之二。

流動性陷阱「Liquidity Trap」本來係經濟學泰斗凱恩斯提出、主要形容三十年代大蕭條、由於貨幣需求係呈現水平線,因此擴大貨幣供應都唔能夠推低利率。

不過喺九十年代就適用喺日本既「迷失十年」,即係零利率都唔夠刺激經濟。

到金融海嘯後又有新既演譯,由於各國推行量化寬鬆,雖然將利率降至零息水平,不過由於央行新增既資金、唔能流入實體經濟,因此對就業市場同經濟都無刺激作用!

其實由第一輪量化寬鬆推出以嚟,單靠印銀紙已經無法刺激經濟。

今次呢種「通脹為本」既印銀紙手段,表面睇的確係可以透過製造通脹預期,增加個人同企業願意借貸需求,不過問題係大量印製美元,一旦出現信心危機,可能影響美元資產既信心,到時又產生問題可能仲嚴重!

留言

匿名說…
連係香港嘅你同我都up得出個問題,但係fed依然要出QE2...全世界就快比d政客玩死...我等蟻民真係要自求多褔...

蟻民
Moneycafe說…
今天內地終於出手加息,似乎阿爺都明白單靠「阿伯」都未必信得過.....
「自求多福」,well,我買.....

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)