仇富

金融時報對中期選舉的標題是:「奧巴馬學會愛大企業」!

美國國會中期選舉,改變美國嘅政治版圖,共和黨奪得眾議院控制權,民主黨就保住參議院。

重奪失落嘅眾議院控制權,共和黨話,係美國人嘅勝利。

共和黨博納好大機會,會接替民主黨嘅佩洛茜,做眾議院議長、呢個美國政壇第二把交椅嘅職位。

面臨70幾年嚟最嚴重嘅挫敗,民主黨只能說,呢個係人民嘅選擇。

而被視為黑馬嘅茶黨,佢地支持嘅候選人,就喺另外三個州份,擊敗民主黨對手,晉身參議院。

兩年前唔少美國選民,因為一句Change,而投奧巴馬一票。

兩年後,他們對奧巴馬政府改善經濟能力幻想破滅。

不少保守派人士、同上咗年紀嘅人就對奧巴馬政府推行醫療改革有保留。

而今次中期選舉,保守派人士同長者,投票反應踴躍,有分析認為,可能是主導民主黨落敗原因。

選舉結果亦反映,反建制嘅新保守主義,有崛起跡象。

茶黨喺呢一兩年至冒起,打出小政府、低稅收嘅旗號,立場極右保守,佢哋支持嘅政壇初哥,雖然勝出,但亦存在隱憂,當選人缺乏經驗,呢股新嘅勢力,沖向華盛頓,對共和黨嘅幫助有幾大,仲要時間驗證。

FT已預言,上任兩年來一直打擊大銀行/ 跨國企業的奧巴馬,為了討好商界,會委任一位更有經驗的商界領袖入閣,而此人最大機會會是紐約市長彭博。

看來蓋特納真的到了執包袱的時間了!

共和黨大勝,從壞一方面諗,係咪減稅會再成為討論點,一減稅,財赤更多。但既然兩年大多數黨地位一無事處,加一點反對聲音,能夠令奧巴馬洗心夾面,搞好經濟政策,唔再依賴伯南克,又未償唔係好事!
////////////////////
對於我們國際組的標題:「奧巴馬政府勢將變成跛腳鴨」,實在有一點意見。

寫這個標題的最大原因,應是民主黨只可以保留參議院過半數議席,呢個結果,令奧巴馬施政會遇到好大阻滯。

但美國國會可取之處,正是處處有權力制衡,由政府對國會、會參議院對眾議院,美國國父立國之時已明白,獨裁者固然可怕,但由大多數人濫權的Majority Tyranny,一樣會令人社會腐敗。

看看奧巴馬前輩克林頓,92年當選後,克林頓於94年領導的民主黨,在中期選舉中大敗,接連失去兩院控制權。

可以令佢扭轉乾坤的是,他採用了一種三角策略,將自己獨立「升呢」到超越黨派之爭,結果在96年成功連任。

同樣即使是小布殊,一樣要面對佩洛茜這個制衡,還記得保爾森為了啟動救市基金,要單膝向佩洛茜下跪的經典場面嗎?

選民已經更明白,即使總統+政府如何強勢,實在有需要對引入更多制衡的工具,所以才出現今次這種變天局面。

觀乎奧巴馬在記者會上說「We are prouder we are American than Democrat or Republican」,似乎他亦認同這種「升呢」策略。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)