樓鬼

近日政府講資產泡沬已經過分泛濫,幾乎變成「口頭禪」。

難得是這個財爺又有「新諗頭」,佢喺網誌話批評一輪美國及日本的QE2後,將矛頭一轉,指向香港一批炒家!

曾俊華批評一啲資深投機者,往往善於利用熾熱的炒風,吸引一般市民入市,暗示佢地「昆」市民接下火捧,自己就乖乖賺錢離場。

他說,由過往泡沫危機嘅經驗睇到,部分被誘入市嘅普羅市民,往往受害最深,令佢地賠上血汗積蓄。

表面看這個邏輯好像言之成理,「炒家」喎!一面助長炒風,同時又賺盡市民血汗錢,自然成為公眾的「眼中釘」!

不過如果這個邏輯成立,咁高價賣樓比市民的發展商是否有同樣責任? 政府以高地價政策賣地又是否需負上部分責任?

仲有,政府喺大升市時,資助市民入市,「引人入局」,又是否「狼狽為奸」?

倘若這些投機者咁神憎鬼壓,那為何政府不修改法例禁止人炒樓,甚至索性效法德國,將炒樓視為「非法活動」?

當然大家明白,今次出口術的背景,是先有曾蔭權向國家主席胡錦濤匯報,提到點樣面對近期熱錢氾濫問題。

之後溫總到訪澳門,一再重提憂心港澳民生、特別是市民「住房難」的困境。

既有阿爺明示暗示、雙曾自然有晒聖旨去打擊炒風,況且將責任推在炒家身上,唔會得罪發展商,不怕「惡鬼纏身」!

問題是、真會收效? 抑或做好過唔做?

目前市場盛傳的招數,包括加印花稅同埋收緊按揭,這些加重炒家成本、減低槓杆的措施,短期應可減少市場的投機活動,少左炒家活動,無疑對熾熱樓市會有一定降溫作用。

但「熱錢狂潮」下,我寧可相信施老闆的判斷,樓市長線仍會升值,但關鍵是各位能否頂得住短期波動,甚至掌握摸底入市的時間?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)