無聲的海嘯2011

人類面對生死存亡危機!

原因係呢條線。

呢條係聯合國編制、全球糧食價格指數,喺舊年十二月突破左零八年高位,單月升左百分之四,由年中開始計、更係連續六個月上升!

呢個指數實際係包括左小麥、玉米、大米、奶類產品、糖同肉價,今次指數係創左九零年有紀錄以嚟新高水平!

兩年前既經濟學人,就以呢個封面去形容當時既糧食危機、「無聲的海嘯」,講緊既就係雖然來得慢,不過呢場海嘯一樣可以席捲全球,殺人無數。

對於中層貧窮,聯合國定義係每日開支兩美元,面對漲價,要將讀緊書既學童由學校拉返回家,減食菜開支!

而對於赤貧,即係每日開支一美元,不單要斷肉斷菜,三餐可能只變成一餐!

聯合國統計有十億人就係喺赤貧線,經濟學人保守統計過、糧食只要漲價兩成,就有額外多一億人變成赤貧!

其實求先幅圖都顯示,食品價格喺金融海嘯爆發後、指數曾經大幅回落,不過最近小麥價格半年升咗一倍,糖、又創三十年新高。

連中國人最鍾意食既豬肉、價格過去一年都升咗四分一!

食品價格急升、固然因為天氣轉變、氣候極端變化,影響供應。

不過更重要原因係「唔夠食」!

有研究機構都調查過、未來十五年全球人口會不斷澎漲,特別係印度,預測2025年人口將達到近十四億,超越中國成為世界上人口最多國家!

原因主要係印度唔採取絕育、中國而家平均一個女性一生中只係生1點5個細路,而印度女性就生2點7個,到時只係會令糧食危機不斷惡化!

世行行長佐利克喺金融時報撰文,都同意「糧食危機」係當前G20最迫切要處理問題,不過就提出、各國唔應該用配額或者禁止出口,相反應該用市場機制去解決問題!

糧食危機固然會推高通脹,但對於財經界有又咩啟示?

因為今次糧食危機係由全球天氣變冷所影響,有大行就數左四大危機主題,首先係財險,原因係冰封天氣會令導致更多意外、雖然賠付增加,但同時都會刺激需求!

至於商品、特別係糧食同食糖有關慨念當然熱炒,至於煤炭如果大家唔驚限價令、應該都可以炒番轉!

最後不可不提、係天氣已經嚴重影響交通基建,多個機場都要封閉,航空機場股千祈唔好因為一次盈喜就沖入去,分分鐘未等糧慌已經變成「錢慌」!!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)