買Prada

同樣是一件Prada,在香港賣得貴定米蘭賣得貴?

呢個問題相信女士會比男士熟悉,據聞由於在米蘭可以扣稅,結論是米蘭比香港平!

那如果唔係賣手袋、賣的是股分又如何?

創立九十八年,四次想上市都碰璧。

最終同港交所主席夏佳理喺米蘭見面一個鐘,促成來港上市計劃。

Prada預期最快五月上市,集資規模達到十二億歐元,相當於一百二十多億港紙。

講市值,Prada在港估值保守計可以達到六十億歐元,如果進取的話,取得七十五億歐元亦非難事、肯定比起喺米蘭可以攞到,最多五十至六十億歐元高。

連米蘭當地分析員亦承認,PRADA如果揀當地上市,一定做唔到呢個估值。

究其原因,是全世界都明白,中國目前是環球中最有消費能力的國家,落腳香港就是要賺取這個差價。

現時PRADA近九成半股權,都喺家族同埋行政總裁手上、剩低就由聯合聖保羅銀行揸住。

今次集資目的,主要用嚟償還十億歐元債務。

睇番業績,其實真係唔錯,食正大陸亞洲熱,舊年頭三個季度,PRADA收入有接近百五億港紙,按年增加三成一,盈利更升逾2倍,其中,亞洲區銷售升咗五成一,遠遠高過歐洲兩成嘅升幅。

有咁嘅成績一定要講下宜家嘅掌舵人,Miuccia Prada係 PRADA創始人Mario Prada個孫女,廿八歲就被逼接掌呢盤老牌生意,

PRADA 1913年成立,都唔係一帆風順架,70年代,時尚環境變遷,Prada試過瀕臨破產,到85年,Miuccia 設計左一套全黑色、耐用細緻嘅尼龍手袋系列,先令全世界再次重新認識PRADA呢個品牌,

喺03年,華爾街日報評選佢為全歐洲最有影響力嘅三十名女性之一,到宜家Miuccia在位三十年有多,仲帶領公司上市,實在難得!

不過成也Prada、敗也Prada,翻看九年前的招股書,會發現風險因素中,有一欄是標明Miuccia及丈夫Bertelli的合作關係、可能有變。

事實上"Bertelli-Prada”這個組合的確是主導Prada 重生的關鍵,連公司內部都形容他們根本就是品牌的化身!

而且今次Prada上市,集資金額幾乎近九成也用作還債,原因就是因為兩夫婦九十年代過於進取,收購了Jil Sander及 Helmut Lang這些品牌,結果令自己債台高築,從此數十億美元的債務就一直纏繞Prada。

華爾街日報亦提醒我們,一間債務纏身、以家族經營模式上市的公司,是否似曾相識?

買一個手袋可能花費數萬以至數十萬元,但至少有二手市場。花同樣的錢在公司的股票上,又是否有同樣的二手市場?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)