Who is Tim Cook

"Who is Tim Cook?"成為左今個星期喺華爾街最多人問既問題!

其實同一條問題兩年前都同樣有人問過,大家只係知道、庫克係喬布斯身後大總管,蘋果既COO,鍾意踩單車,其他就一無所知!

吊詭既係、其實同樣既問題,係兩年前喬布斯請病假時候,傳媒都一樣提出過、而且內容幾乎係一模一樣!

今次五十歲既Tim Cook曾經講過,喬布斯肯定係無可替代,佢曾經想像過、喬布斯到左七十歲既高齡,即使兩鬚斑白,仍然會企喺台上做推介、而佢自己早就退左休!

CNN形容,如果用風暴來形容喬布斯、咁Tim Cook就係風雨過後、萬里無雲既清空!

有一件小事可以睇到Tim Cook性格,喺一次蘋果內部會議上,正商討點樣處理亞洲生產線追唔上付運時間。

庫克話情況已經變得非常壞,我地需要有人飛到中國即時處理。半個鐘頭後、佢突然轉身同一個副手講:「點解你仲喺度?」

結果個副手即時家也不回,飛奔到機場買了一張單程機票,就咁飛到中國。

呢件事證明庫克其實都係一個要求相當高既管理人!

每日早上四點半起身,之後開始工作,佢曾經講過Inventory is fundamentally evil,喺佢手上、蘋果幾乎關閉所有生產線,全部生產變成外判,而付運既時間,由月變成日。

有蘋果公司既職員話,呢啲工作,諗都唔敢諗喬布斯會識做!

有前員工話,喺首席產品設計師同市場推廣總監既協助下,無左喬布斯既蘋果,未必係咁惡劣,甚至運作層面係會更加暢順!

金融時報話,無人希望喬布斯有事,但現實歸現實,作為一間全球第二大市值既上市公司,股東唔應該只係得到一封只有六句話既電子郵件。

到底係咪要否決"巨人論"? 當然由股東自己決定係咪沽貨,但對於一間市盈率只有18倍,利潤率30%以上既公司,其實真係無咩選擇?

FT批評,一直以來,無論係蘋果股東、員工以至董事會,對喬布斯採取放任、甚至係默認既態度,結果就造就左一隻"怪獸"。

經濟學人亦都話,每一間大型企業都應該有一個succession plan,雖然無得接任既人會離開,但呢個代價必須承受。

其實蘋果既股東都知道有呢個問題,亦都向董事會提出清楚交代接班人計劃,不過全部都被董事會否決。

有一些分析員,經常說一間上市公司管理層變動,對公司營運不會帶來負面影響,原因是上市公司有規模、有制度、有其他管理人執行職務。

這種似是疑非的說法,唔可以話唔啱,不過有一個先決條件:到底公司有無清昕既Succession Plan!

在外國早就非常系統咁研究一間公司既管理層係點樣影響、甚至改變公司文化。

Jim Collin的經典管理學大作"From Good to Great"、以至在海嘯期間成書的"How the Mighty Fall",都係對出色的企業作出長期研究。

其中"How the Mighty Fall"更將企業衰敗分為5個階段﹕驕傲自滿、盲目擴張、無視風險、尋求拯救、最後步入滅亡。

睇下福特同GM既個案,06年亨利福特後人比利,讓出左自己總裁既職位比另一個專業管理人。

當時大家公認GM係比福特經營更有效率,結果三年後GM要申請破產保護,要納稅人注入五百億美元; 相反福特唔單止唔需要援助,舊年盈利更創新高。

同樣情況係發生喺花旗,二十二年前作為商業奇材、花旗總裁Sandy Weill,因為權力鬥爭,炒左佢當時既門生、候任總裁戴蒙。

二十年後一場金融海嘯,花旗幾乎面臨倒閉,相反摩根大通喺戴蒙既領導下、無一個季度係蝕過錢!

當然一間大企業要成功、背後有好多因素,但一個CEO點樣建立自己既企業制度同埋文化,就對日後係咪可以「基業長青」有決定性影響。

講左咁耐、其實蘋果之外,都有間公司面對同樣既問題!

當然我們相信巴菲特會比喬布斯更有遠見!

留言

匿名說…
得罪講句,貴公司的吳生找了接班人了沒有?

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)