Silver Bullets


面對市場佔有率日漸收縮,全球最大嘅手機製造商,芬蘭嘅諾基亞、宣布同微軟合作,推出智能手機。

結果? 諾基亞股價最多跌一成二,似乎已經說明了這個組合的前景。

諾基亞的CEO Elop日前已預告,自己陷入了有史以來最大危機,並直言自家的Symbian連07年的iPhone第一代也比不上,而新開發的 MeeGo 前景未明朗、在無計可施下,終於宣布同微軟結盟,WINDOWS PHONE系統,會係諾基亞主要智能手機平台。

諾基亞亦會同微軟結合服務資產、推動創新。諾基亞嘅手機應用程式同內容商店,會併入微軟嘅MARKETPLACE。

今次係諾基亞行政總裁埃洛普上任以嚟,首次大型改革行動。由於手機市佔率持續被蠶食,諾基亞喺舊年、從微軟挖走埃洛普。

截至舊年年底,諾基亞仍然係智能手機一哥,但係市場佔有率已經跌到唔夠三成,比一年前跌咗超過十個百分點。

諾基亞,一個傳奇式嘅品牌。成立二十年,由寂寂無名嘅芬蘭廠,做到手機市場一哥,不過風光不再!

歸根究底,都係新產品出得唔夠快,追唔上市代步伐,好OUT。SYMBIAN作業系統,唔普及、又少APPS,如果大幅裁員,忍痛割愛。但市場反應差,變成股價急插水。

問題就喺微軟度。參考iPhone成功之處,係有大量應用程式。有任用的ANDROID平台唔用,揀啱啱起步嘅WINDOWS PHONE 7?意外定人為先?

關鍵在Elop,佢返呢份新工,唔夠半年。對上一份工?咪就係微軟。

由微軟跳去諾基亞,然後喺新公司,決定用返舊舖嘅技術。好自然令人質疑,有無利益衝突!

講得好聽就係念舊情,難聽啲,話佢係「無間道」,做臥底之餘,攞機密、爭生意,好睇過拍戲!

不過諾基亞單料咁流,睇呢戲最開心嘅莫非係蘋果教主喬布斯?路邊社消息話,上個月尾先有人,喺總壇見到佢真人,話就話係癌病復發無限期休假,佢依然精神奕奕、笑臉迎人。

莫非真係笑裏藏刀?。iPhone 5、iPad 2好快推出,預咗。新招係乜?

玩減價。

消息話,有人見過平價版iPhone原型,機身細三分一,無咗粒HOME掣,性能肯定打咗折扣。不過,殺手鐧係賣得平,目標價千六蚊有找,同而家閒閒哋四、五千蚊嘅入場費比,好吸引,擺明係殺Android平價入門版。

不過副作用可能係將諾基亞趕上絕路。

諾基亞到今時今日都仲未執,係因為千零、二千蚊嘅平價手機,依然賣得。遲啲…

學埃洛普話齋,官僚嘅管理文化,先係諾基亞最大絆腳石。

忽然又想起”How the Mighty Fall”,跟據書入面講,到左敗亡第四階段既企業,已經係變得「藥石亂投」,希望搵到一粒「SILVER BULLET」,無論係一個新買家、定係一個新既CEO,或者一個新OS,目的就係要改革。

但吊詭既係、作者Jim Collins話咁早反而令企業更快衰失本身優良傳統,令到最後翻身機會都無埋!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)