解密特里謝?


特里謝作為歐央行主腦,有時真係估佢唔到?

在PIIGS一役中嚴重Behind the curve, 不過講到對抗通脹,又表現出如斯鷹派氣勢。

話四月唔派除會加息,咁到底加息機會有幾大?

關鍵係特里謝講"高度警惕"(strong vigiliance)呢句話。

華爾街日報翻查歐洲央行上次加息周期,係喺零五年既十二月,而之後每次特里謝講"高度警惕"呢個字眼,下一個月歐央行都肯定會加息,呢次加息周期一直維持左年半,期間累積加息一點七五厘。

歐央行既觀察家相信,面對歐元區通脹率、連續三個月超出百分之二目標,特里謝喺下個月係決心加息。

英國亦都唔例外、英倫銀行已經有三名委員要求加息。

咁作為全球最具影響力既聯儲局,伯南克又有咩「盤算」?

今個星期兩次到國會,伯南克對高油價既回應,仍然係只會帶嚟短暫而溫和嘅通脹。

金融時報解讀,伯南克係關注既核心通脹率多於表面通脹,一月數據核心只係上升百分之一、而計埋食品同能源既通脹率,就升到去百分之一點六。

以08年經驗嚟睇、油價創新高一度推高通脹率到百分之四,不過核心就只係保持百分之二點五,而一年後油價大跌,通脹率就變成負數,因此相信伯南克唔會改變關注核心通脹既做法、短期亦未必會加息。

今日開市埋位嘉賓潘國光說到,聯儲局已仿如建立一個龐氏制度,以近2.5萬億美元資產負債表去收購國債,如果格羅斯所言屬實,一旦伯老停止買債會令經濟崩潰,咁伯南克跟本不可能收手。

滙豐總經濟師「簡世勳」話,環球加息並唔代表經濟復蘇,面對高通脹其實經濟會自動調節,但一般中央銀行家都缺乏耐性,為左唔想影響公信力而採取加息抗衡、結果會令經濟再次陷入衰退。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)