水土不服


兩年前由Mattel開既Barbie喺上海旗艦店,地處繁華的淮海路,佔據左6層樓既空間,係全球最大既專門店。

想當日唔單止幾乎有齊所有芭比玩具同服飾,仲設有美容同餐廳,鐘意可以扮成芭比,當時都吸引我地中國組同事去做專題介紹。

不過兩年後、Mattel就選擇無聲無色關閉左呢間旗艦店,有網民更家稱,呢間旗艦店過去一年幾乎變左一個鬼城,公司解釋係策略調整,即係話又成為外資最新一個「水土不服」既最好例子。

中國真係成為左外資「英雄塚」!今年一月先有Home Depot,上星期又有Best Buy退出中國,勉強留底都唔好受,好似係沃爾瑪同家樂福,多次被內地監管部門指操控價格,可說是受盡凌辱。

令人奇怪既係、內地將擴大內需列為首要政策。舊年零售總額就增長18%,到底係咩原因令呢啲品牌水土不服?

有內地既營銷專家指,內地消費者普遍認為芭比、Best Buy同家得寶定價都太昂貴,令內地消費者卻步。

呢個解釋應該唔成立,講貴、好似蘋果、Nike、甚至LVMH都係賣貴價,但貨品反而供不應求,所以有解釋係芭比同Best BUY都犯左一個最致命錯誤:就係對當地消費者品味關注得太少、無進行本地化!

像內地OL,寧願穿Hello Kitty同Snoopy上身,都唔揀芭比,就知產品設計根本不符合消費者口味。

再看Best Buy及Home Depot,只顧用美國一套講求優質服務但高定價的策略,根本不明白內地消費者不大受得這一套。

相反肯德基在內地如此吃得開,你有沒有想像他們因應內地口味,可以有粥同油條賣? 所以肯德基能以接近3倍快於麥當勞的速度、增加門店數目。

講到底都係點樣去經營一個「品牌」,都係要用心經營。你睇喬布斯設計iPhone連logo大細都顧及埋,就知無論喺內地同外國,都係一大學問,不可以只顧食老本。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)