干預

在周四清晨外匯突襲事件,果然成為匯市轉捩點。

開咗個半鐘頭電話會議,七國財長結果同意聯手干預匯市,今次動係應日本嘅要求作出,各成員國都同意日本目前面對咁大困難,係要合作穩定市場。

參與會議有美國財長蓋特納、聯儲局主席伯南克同歐洲央行行長特里謝,七國喺星期四之前仍然未就干預達成共識,到最後各方認同、比日本所需要既所有支持。

十年來未做過、咁會點做呢﹖

先係日本央行出手,喺朝早八點鐘已經入市,其它成員國、英、美、加拿大同歐洲央行,亦喺佢地本土市場開市時加入干預行動,即係話干預會係廿四小時無休止運作。

超過十年嚟七國聯手干預,分析員話,因為咁至夠力量遏止日圓升勢。

說來大家可能印象不深,原來上次干預,要倒數到二千年九月,當時干預對象並非日圓,而係啱啱面世既歐元,因為九九年歐元面世後,匯價一直持續下跌,更一度跌至八十三美仙既紀錄新低。

為左支持歐元,多國當時聯手入市,歐元亦喺一年後重上一算水平。嗰次亦係美國喺1973年以來、首度干預市場。

當時參與制定入市既、正係喺財政部擔任助理財長既「蓋特納」。

七強聯手,換嚟十年首次聯手干預,日圓錄得兩年半嚟最大跌幅,大團圓結局。匯市分析員都話,做法符合市場預期,係民心所向。

一日內跌三大Yen,之前話80係干預指標,結果穿返。分析員估,可能要再跌落83。之不過睇返分聲明,沽幾多、干預幾耐,統統無講,一切只係市場靠估。

齊齊靠估,控制預期,原來先係七國財長嘅秘密武器,亦都有報道形容,呢個「枱底」協議先係殺手鐧。

眾所周知,不明朗因素,用嚟調控市場先最有效,亦令炒家有所收歛,至少不會再出現周四清晨突襲事件。

當然,佢哋自己心裏實有個底,但點都唔會講。因為一講,就會露底。呢點,各國央行行長,一定心知肚明。

但係諗深一層,日圓強,係咪一定要干預?

作為最有干預經驗既「日圓先生」神原英資答案居然係NO!

的確,美國一出手撳低日圓,即係對唔住美國廠家。日本唔掂,全球供應鏈中斷。權衡輕重,再加埋人道理由,政治影響可能只係打個和。

更重要係日本的確是由資金需要,不論是保險賠付、災後重建,買日圓升的確不是錯晒!

所以,由醞釀到傾得成事,其實都拉鋸咗一輪。歷時四十八個鐘嘅磋商,早喺星期三朝已經開始。

同一時間,美、歐、日嘅央行行長,都度緊橋。

到第二日下晝,傳聞拋咗三個方案出嚟。口頭干預?支援日本央行入市?定係再進一步,七國聯手沽Yen?

更傳出奧巴馬落埋指令,只要日本嘅要求合理,都會應承。

因此很理所當然是選擇七國聯手,日本嘅理由係,外界一早知道G7會開會,唔用最辣手段,收唔成效。

就係咁,九十分鐘後就敲定方案,同落實舉行電話會議。睇住日圓朝早急跌,四點過後到Euro Yen又散一浸。聯手干預呢招,唔睇得少!

同大家溫下歷史。一九八五年,五大工業國用「廣場協議」逼日圓升值,三個月內,由250日圓低位回升兩成,造成日本泡沫爆破,迷失二十年。

廿六年後,試問又有邊個估到,要掉返轉聯手沽Yen?

風水輪流轉!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)