夕陽工業?

今次日本大地震除了引發核能危機以及聯手干預等重要議題外,有關供應鏈及金融改革亦值得深入探討。

先說供應鏈。

廣泛地區停電,汽車龍頭豐田減產四萬架,日產、本田,齊齊停工,損失幾多?

問題仲唔局限喺本土。作為全球主要嘅汽車零件供應國,日本一停,幾乎全世界都受影響。

依家世界各大企業都驚緊,全球供應鏈會受到影響。

先講車,最新消息話,生產呢個禮拜尾先恢復,供應商唔係話換就換,無原料就要停。單係美國車廠,影響至少兩星期。

車廠都咁難搞,做電話、電腦嘅電子產品公司,仲難搞。日本喺半導體供應市場,排全球第五大,地震一到,即使廠房無受損,半導體價已經升。

造相機嘅佳能、Nikon,已經率先預告,零件供應中斷,生產廠房受影響。連樂聲的GF2亦供不應求。

有分析仲話,地震對電訊設備業嘅震盪,會慢慢擴散,受嘅打擊程度,同金融界「雷曼爆煲」比,有過之而無不及。

層面有幾廣?做智能手機嘅RIM、愛立信,甚至法國嘅阿爾卡特,都話有從日本攞原料,而家仲用緊存貨生產,長遠影響有幾大,暫時未知。

iPad2美國大收旺場,但分析員警告,一旦日本供應鏈真係出現缺口,未來一兩季,零件起價,甚至缺貨!咁樣一搞…

目前日本NAND閃存芯片(Flash Memory)的生產佔了全球總量的35%。這種芯片被用於iPhones和 iPads中。生產商距離日本地震中心很遠,即便如此,但有晶片交易商指,閃存芯片的價格仍會大幅走高。


分分鐘連銷售目標都做唔到,唔怪得啲科技股,呢排散晒。有生產商亦指,核危機短期內係咪解決到,唔樂觀,而且企業自從海嘯嚟,存貨一直未上返正常水平。

好多企業亦承認,由於Less Inventory近年已成為指定動作,原料只有兩、三個禮拜存貨,問題已經逼到埋身。原料短缺、自然會漲價,到時電子產品要加價,咪有大條道理?

不過Lex專欄就指,日本供應鏈依然可靠,單看日本企業在全球客戶都不應感到恐慌。比方說,即使部分經銷商貨源不足,在大多數情況下,其它眾多目前開工不足的制造商也很樂意填補空缺。

由經濟危機導致的庫存消耗期過後, 為防範存活短缺提供緩衝的庫存水平現已恢復正常,因此,數周時間的短缺基本上是可以忍受的。

全球第一大半導體生產商--台灣台積電(TSMC)的生產依賴日本的零部件,但其關鍵原料的庫存仍能維持30天的生產。

何況、無論是日本政府還是日本企業,組織性都遠遠強於其它一些最近也遭災的國家的政府和企業。日 本已開始從這場災難中恢復元氣。

像最大的鋼鐵公司新日鐵(Nippon Steel)旗下所有工廠中,僅有一家尚未恢復發貨,而主要的硅片全球供應商--日本信越集團(Shin-Etsu)的工廠已重新開工。

像蔡東豪說,對全球來說,今次地震證明日本的工業領導地位仍然遠遠領先,即使要找替代品亦絕非一時三刻可以解決。

誰說日本是夕陽工業國?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)