蘇格拉底

呢個星期,市場大部分既焦點都係放喺日本福島同利比亞兩個地區,對於歐洲再現既債務危機,大部分人一係睇唔到、或者係揀「視而不見」、當自己睇唔到!

不過大家唔可以忽視今次危機,葡萄牙總理蘇格拉底、因為政府向國會提交嘅財政緊縮方案,得唔到反對黨社會民主黨嘅支持被否決、蘇格拉底隨即向總統提出請辭。

對於蘇格拉底今次辭職,外界都有啲突然,大家會問,到底呢個國家發生緊咩事?

其實今次已經係葡萄牙一年內第四個緊縮方案,蘇格拉底話,國會否決方案,會逼使葡萄牙需要向外求助。

結果係國民可能要面對更嚴苛嘅削減開支條款。

金融時報Lex指出,蘇格拉底辭職,固然令葡萄牙、以至整個歐盟帶來政治難題。

不過,對歐盟嚟講,更大教訓在於、如果唔能夠達成一項長遠既策略去結構性問題,咁喺蘇格拉底下台之後、再上台既政府都唔會維持得耐,結果變成在野黨變執政黨、之後又被在野黨趕落台,最後變成一個惡性循環!

索羅斯都認為市場係過分輕視呢次危機,佢認為今次唔單止係一場貨幣或者主權債務危機,甚至係一場銀行業同政治危機,形勢非常復雜。

佢話,葡萄牙既問題、係反映係歐洲不同成員國各自既利益,而背後黑手、其實係德國總理默克爾,同法國總統薩爾科齊之間既較量。

索羅斯指薩爾科齊雖然意圖影響結果,但佢最終必須向德國屈服,因為法國可以獲得AAA信用評級,其實都係靠著德國既實力。

索羅斯指,德國對今次危機都負有責任。簡單講就係歐元面世時候,由於德國要靠低息去拉動東西德合併既經濟,結果亦拉低左葡萄牙、愛爾蘭、希腊、意大利和西班牙利率,造成了樓市泡沫,因此默克爾係有責任承擔今次惡果!

其實葡萄牙既危機係影響深遠,只係市場上個星期恐慌情緒到左極點,到今個星期稍為紓緩,就寧願覺得問題唔大、無須恐慌啫!

經濟學人就話,葡萄牙要歐盟拯救已經係不爭既事實,但救得一個葡萄牙,經濟規模更大既西班牙,亦會成為沖擊對象,到時又點救?

作為希臘三大哲人,蘇格拉底當年被雅典法庭以引進腐蝕青年思想之罪名判處死刑。儘管當年佢曾獲得逃亡機會,但蘇格拉底仍選擇飲下毒汁而死。

今天的「蘇格拉底」又是否有這個勇氣?

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)