奇虎360


今個星期對馬化騰來講,可以話係雙重打擊。

先有「賤價賣股」事件重現,令馬化騰個人誠信受挑戰!

不過更大打擊、係來自星期三,一間叫奇虎360既中國互聯網公司,到左紐約證券交易所掛牌,表現仲係今年最好既新股。

對於「仇家」有咁好既市場反應,馬化騰自然係「分外眼紅」,但亦令我地更有興趣了解,到底奇虎360係有咩背景?

奇虎360創立於06年,創辦人係曾任雅虎中國既「周鴻禕」,呢位人兄原來有好多稱號、包括「網絡流民」、瘋狗,但又有人叫佢「互聯網戰士」、「紅衣主教」,一聽呢啲名,就知係一個爭議性好大人物!

今次奇虎360集資一億七千萬美金,招股已經獲四十倍超額、首日掛牌升左一點三倍,亦係舊年十二月、優酷上市以來表現最好新股!

今次奇虎360上市,仲吸引唔少大名鼎鼎人士,包括傳聞索羅斯都有分入股。

「周鴻禕」因為持有18%股分,身家已經增加至6億美元,

睇睇奇虎360背景,佢地自稱係中國第三大互聯網公司﹐主要提供免費互聯網同移動安全軟件﹐而收入就自要來自遊戲或團購網站、賣比奇虎用戶既第三方互聯網產品拆帳。

奇虎舊年收入增長了左79%﹐達5,800萬美元﹐盈利就增加一倍﹐不過只係賺900萬美元。

以佢地坐擁全國用戶超過3.39億人計,其實盈利真係唔算多!

其賓奇虎最初成立時候,主營希望借鑒Web2.0帶來增長,但結果同大部分網站一樣係失敗!

不過後期佢地發明左一個封殺木馬程式既產品、就令奇虎相當成功,產品名稱就係叫360!

之後360擴展到防毒市場,仲以互聯網免費提供為賣點,打破左其他防毒軟件要每年賣license既商業模式,成為左最多喺個人電腦上使用既軟件之一。

熟悉周鴻禕既人話,喺佢身上可以睇到好多蘋果教主喬布斯既狂熱同偏執影子。

佢自己都講過,幾乎睇過所有喬布斯傳記,全中國亦無一個人比佢更熟悉蘋果歷史!

而同喬布斯一樣,周鴻禕具有凡既講故事能力,可以將復雜科技同商業模型用最平實語言解構,仲加上自創既幽默感,將沉悶既PRESENTATION講得極富感染力!

講番佢同馬化騰「過節」,舊年因為騰訊唔再為安裝左奇虎360軟件既電腦提供QQ服務,爆發出兩間企業既互相封鎖!

周鴻禕甚至不點名批評過馬化騰係抄襲成性既剽客,不過由於騰訊規模實在太大,佢發現唔能夠直接對抗,於是改為「低調再低調」,亦提出只有比騰訊更關注用戶體驗,先至有機會嬴!

要了解360既商業模式,核心概念就係「免費」!周鴻禕亦好鍾意「長尾理論」作者Chris Anderson另一本近作《免費》,幾乎係逢人就送一本,就係呢個模式,令其他對手好似係金山都受到好大打擊!

Chris Anderson提出左、所謂既「免費既其實都係最貴既」,只係比錢個個唔係你,只要掌握到呢個模式,懂得透過借力擴大市場佔有率,不排除可以成為另一間Google或阿里巴巴!

金融時報話,360而家既產品形態仲係喺初期階段,好難預見明天會咩新花樣。投資360其實就係對周鴻禕下注,賭佢既狂熱同偏執係咪可以成為更有價值既盈利之路!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)