高手過招

潛伏十年,嘉能可老總格拉森伯格呢個星期可以搶盡左證券同商品市場兩邊既焦點。

84年加入嘉能可後、02年連替被美國通緝既商品界奇人、前大股東MARC RICH既接任人,格拉森伯格既真面目係呢個星期都無咩人知,有傳媒形容佢係一個Private Man!

之前傳媒只係知道佢三項資料:58年南非出世,加入嘉能可25年,02年接替CEO,其他就全部一概唔知!

今次上市,格拉森伯格選擇由幕後走向台前,而且仲要用一種「一鳴驚人」既方式登場,對市場真係收到震撼既效果。

嘉能可既上市文件,唔單止令證券分析員、商品交易員都人手一分,誓要揭開呢間全球最大商品市場交易商既神秘面紗!

點知唔睇由止可、一睇就嚇死人,佢地除左持有兩間資源公司Xtrata同 俄鋁股權外,喺貴金屬既「第三者市場」,佔有既佔有率,用壟斷來形容都可能未夠跨張!

睇睇呢個THIRD PARTY Market Profile,嘉能可操縱左「鋅」既六成買賣、五成既銅資源、四成半既鉛、三成八既氧化鋁同幾乎三分一既電力煤。

所謂既第三者市場,就係「可交易」既商品。雖然嘉能可喺數以萬億美元既商品市場、佔比例唔多,不過每年商品交易量中、絕大部都係由早已經定價既供應商同用家佔據,真正可以作為商品交易既,就係「第三者市場」。

所以經濟學人都形容、嘉能可一旦同Xtrata 合併,會成為商品市場既「怪獸」,唔單止有能力挑戰前四位既資源公司,包括力拓、BHP、淡水河谷同我國既神華集團,誇張啲講,連商品大國中印都要忌住忌住!

其實嘉能可近年既商業模式、都已經有好大轉變,由一間中間人只係買買賣賣商品、到而家變為一個「垂直整合」既商品交易商,既擁有自己既採礦公司,同時又透過全球五十個辦事處、喺主要市場進行商品交易。

呢個由上游貫穿下游既模式,已經可以雄霸商品王國。

唔講唔知,原來「格拉森伯格」曾經喺香港同北京嘉能可辦事處任職,時為1989年,相信呢個都係其中一個原因,令佢同馬世民熟絡,找對方出任非執行主席!

其實嘉能可上市整件事,好睇到高手過招樂趣。

作為全球最大招股,全球首席高盛竟然無份承銷。結果….

結果高盛不斷唱淡商品。實行人做喜事,我做白事。一星期四次出招,為既就係推低商品價格!

呢個可能係美麗誤會,亦可能係合理懷疑。高盛無份幫嘉能可上市,一早已知。

事關,高盛亦係商品大玩家,嘉能可無理由俾底牌人睇。就算連另一商品大莊,摩根大通,亦係不入承銷團名單。所以話,單睇嘉能可揀承銷團,已經知佢地夠老練。

一間龐大,而又複雜公司,上市意向文件,二十五頁內容交代到公司概況。呢份財料,先睇到佢地功力在所!

不過經濟學人對呢個商品界巨企都有保留既、特別係佢地由中型既交易商、晉身大宗商品市場既Main Player,佢地會發現喺一啲數以十億美元計既商品交易中,其實機會已經唔係咁多,仲可以話係相當「擠迫」!

簡單些講就係「大魚」跳到細塘、要轉身都唔容易。係咪值得認購,自己諗諗啦!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)