神話沒落


股本回報跌至百分之六。

定息以及商品交易部門收入跌五成三。

願意每日承受風險只有一億美元,係五年最低。

更重要係要裁員。

無人相信呢分業績係來自曾經號稱全球最賺錢既投行高盛。

首席財務官維尼爾話,今次業績係九九年上市以來最差既一分,雖然唔想承認,不過高盛的確係跑輸同業。

盈利咁差,原因係高盛炳棄左投行「高風險、高回報」原則。

高盛上季VAR、即係每日可承受最大風險,急跌左兩成六,降至一億美元,係零六年以來最低水平。

連維尼爾都承認,冒咁低既風險,可能係做左一個好差既決定。

另一個致命傷係睇錯市。

高盛今年來兩度轉軚先唱衰、再唱好商品市場。

原本以為可以「舞高弄低」商品價格,但華爾街日報話,高盛反而因為商品價格過於波動、承受左更大損失,包括炒燶期油同期銀。

面對市場排山倒海既失望情緒,高盛計劃今年年底前裁員1千人,佔現有員工百分之3,今年中以來,多間華爾街大行都先後裁員,好似瑞信同巴克萊都裁減左數百個員工,道富亦公布左裁員八百五十人。

不過單靠裁員似乎救唔到高盛,金融時報話,高盛最大危機唔係一兩次睇錯市,而係投資者普遍開始減少風險投資,呢個可能會徹底改變高盛既營運模式。

華爾街日報就話,投資者可以原諒高盛一次錯失,不過對於比員工既福利雖然減少,仍然維持喺佔收入總數44%,但股本回報就跌至百分之六,就係股東唔可以接受。

一旦新既監管條例進一步打擊高盛既交易部門,咁呢個投行神話既經營模式,可能已經時日無多。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)