雙險

美國以為搞「掂」,點知又到歐洲爆煲!~

外國傳媒形容,全球正面對Twin Risks,即係經濟衰退、同債務危機雙重風險。

雙重風險之下,帶嚟分別嚟自美國同歐洲雙重打擊。問題係美國最少知咩事,仲有些少跡象判斷到。

歐洲,喺無新重大不利消息,或者講無更「衰野」情況下,出現遠比估計為嚴重局面,就有的恐怖。

克魯明喺個人網誌上講得啱,全球過去兩星期聚焦美國,完全忽略歐洲問題由始至終未解決。

意大利,同西班牙,佢形容破壞力太大,根本唔可以任由情況延續,同惡化。

觸發最新一輪歐洲危機,係救完希臘無耐,歐豬無喘息情況下,發布一系列遠比預期差嘅經濟數據。

無論製造業,同非製造業指數,大都跌到五十樓下。經濟轉差,希臘私人參與拯救機制又未傾掂。於是大家又借財赤問題,無限放大!!!

於是不論意大利,西班牙,甚至法國,債息相對德國息差,都出現新高。

驚咩呢?就係咁可能觸發當地結算交易所,會大幅調高相關債券嘅押抵利率,上次希臘,愛爾蘭亦因為咁,就係爭啲無命。

最致命係一旦債息升穿七厘呢個「死亡水平」,好大機會會令西意兩國步希臘、愛爾蘭同西班牙後塵,需要歐盟出手援助。

同時間,英,法,意大利,幾間銀行出嚟業績「極差」! 而且要為大量希臘債撥備,愈諗愈唔對路之下,驚撥備遲下井噴式上升。

結果,債市同金融股雙劍合壁,係咁就搞掂左。成功製造一個異常驚慌局面。

依家問題火速燒到意大利,英國金融時報引述當地唔少銀行界高層都話,唔對路。

一嚟,意大利底子厚,二來惠譽計過數,意大利債息就算升至七厘,當地利息佔債務問支負擔升至百分之六,但仍然比高峰期低。

市場要講陰謀論,又或者睇下有無人出古惑。歐洲有交易員就質疑,係咪有「叻仔」,趁暑假當地交投例淡期間,攻其不備、做其世界!

的確,德國股市期指星期一臨收市例靜一刻,原來出現過恐慌跳水。有人懷疑,呢批歐洲出奇嘅亂,會唔會同唔少政要放假拉上關係!

歐洲人暑假好緊要,好似西班牙無論首相,同財長,都安排同一時間放假。歐洲最大嘅阿太,默克爾更放足三星期,依家正喺阿爾卑斯山。

衰仔樂園要開派對,一時間群龍無首,兼交投淡靜配合下,事半功倍啦。

咁其實,講到尾,無野好怪。只怪歐洲人太懶!! 亦怪歐洲央行技窮,當全球都旨意將希望放在歐央行身上,但表現就令人一再失望。

否則瑞士央行都唔會十五個月嚟,都要出重手干預瑞郎升勢,仲減息變相幫歐央行穩定歐元。

講到QE,一年前既今日,聯儲局主席伯南克預告有QE2。

一年容易又八月,又到聯儲局年會Jackson Hole,同舊年一樣、債券大王格羅斯揀喺同一時間出口術,話聯儲局好可能喺今個月,推出新一輪量化寬鬆措施。

不過伯南克為免捱駡、會變陣唔買債,相反推行通脹目標、將利率同通脹率掛勾。

想到一旦QE又再出台,加埋今日既局勢,恐怕只可以用一個「亂」字來形容未來局面。

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

開放(置頂)