雷曼時刻


作為研究三十年代大蕭條既經濟學家,伯南克「翻用」1961年既扭轉操作OT2、雖然成功將十年債息、推到記錄新低,不過就害左股市,加快環球市場步入熊市。

經濟學家David Rosenberg總結OT2點解令市場失望,佢話一來扭轉操作原理係沽短債買長債,希望可以將長期利率推低刺激放貸,不過就會損害銀行既邊際利潤,未見其利先見其弊。

同時三十年債息大跌,亦擴大左退休基金既虧損,需要贖回填補資金缺口。

不過更重要係滿足唔到市場期望。OT2時效會到明年六月,「羅森堡」話,市場解讀成為未來九個月,聯儲局只會以靜制動,換言之市場期望既QE3,喺呢段時間都唔會出現。

諾貝爾經濟學獎得主克魯明都同意,美國經濟已經陷入流動性陷阱,「扭轉操作」唔可以改變市場對利率走向既預期。

其實大家又有無想過,要評定OT是否成功,股市可能不是唯一指標?

要說股市反應,QE1 QE2不是初期表現突出嗎,但結果? 大家明白,由於大量印鈔將資金流向資產市場,結果令各類風險資產水漲船高。但結果是資產價格與實體經濟脫節,一旦印鈔完成,股市要回歸基本,近日的大跌市已經說明了一切!

所以不以股市、相反以債息來看,十年債息不是已經跌至新低? 問題是下一步會否反映在實質放貸上。

話說回來、既然市場不受落,咁伯南克係咪已經技窮?

華爾街日報話,聯儲局而家係等待一個更合適既時機。

原本由一日既會議變成兩日,據了解會上除左討論OT2既利弊外,公開市場委員會花左大量時間,商討點樣向外界傳達、將利率同通脹就業目標掛勾,以及調低超額存款準備金率,甚至進一步擴大買債既可能。

但要等既、係一個更合適機會。

要明白伯南克一面要面對國內「叛國」指控、甚至共和黨夠膽死冒干預聯儲局獨立地位都要發信警告伯南克,就知這群政客已經輸到失去理性。

就像「黃金戰士」潘國光所說,與其現在加推措施只會令錢如流入大海,倒不如等一個真正「雷曼時刻」來臨,例如希臘違約,可能更收效果!

留言

此網誌的熱門文章

「急於求成」 JPEX 爆煲引證證監會監管不力

減辣不單徒勞無功 甚至「好心做壞事」

三十而立的金管局:思良將